Toyota o ülkeden çıkıyor

Toyota, Avusturalya'daki araç ve motor üretimine 2017 yılı sonrasında son vermeye hazırlanıyor. Toyota'nın bu kararı ülkedeki otomotiv üretim sanayisinin de sonu anlamına geliyor.

cumhuriyet.com.tr

Japon araç devi ayrıca Avustralya'daki geliştirme ve teknoloji merkezindeki faaliyetlerini azaltabileceğini söyledi. Japon araç devi ayrıca Avustralya'daki geliştirme ve teknoloji merkezindeki faaliyetlerini azaltabileceğini söyledi.

Avustralya'daki fabrikanın kapanması sonrası 2 bin 500 kişi işini kaybedecek. Daha önce Ford ve General Motors-Holden da Avustralya'daki fabrikalarını kapatma kararı almıştı.

Ford'un 2016'da kapanması sonrası bin, General Motors-Holden'ın 2017'de kapanması sonrası ise 3 bin kişi issiz kalacak. Böylece ülkedeki tüm otomotiv sanayii üretimi sona ermiş olacak. Fabrikalarını kapatan şirketler gerekçe olarak yüksek maliyetleri gösteriyor.

Toyota'nın yönetim kurulu başkanı Akio Toyoda Avustralya'da 1963 yılında başladıkları üretime devam etmek istediklerini söyledi. Toyoda, "fakat rekabetçi pazar, değerli Avustralya doları ve ülkede giderek azalan üretim gibi etkenler yüzünden bu zorlu kararı aldıklarını" belirtti.

Toyota'nın fabrikasını kapatma kararı siyasilerce de yankı buldu. Başbakan Tony Abbott 'gelecekte daha iyi günler göreceğiz' derken muhalefet lideri Bill Shorten kararı kelimenin tam anlamıyla felaket olarak nitelendirdi.

Avustralya'daki otomotiv üretim sektörü yıllardan beri milyarlarca dolar değerinde devlet desteği alıyordu. Fakat yakın zamanda ulusal bir komisyon maddi desteğin kesilerek şirketlere masraflarını kesme çağrısında bulunmuştu.

Toyota'nın Türkiye'de Adapazarı'nda da bir fabrikası bulunuyor. Avustralya pazarının aksine Japon araç devi Türkiye'deki üretimini giderek arttırıyor. Türkiye Otomotiv Sanayi Derneği'nin geçen ay açıkladığı rakamlara göre 2012'de 63 bin otomobil üreten Toyota 2013’te yüzde 61,9'luk artışla Türkiye'deki üretimini 102 bine çıkardı.

(BBC Türkçe)