THY'de neler oluyor?

Hava-İş Sendikası Genel Başkanı Atilay Ayçin, Türk Hava Yolları'nda yolcu hizmeti başta olmak üzere birçok hizmetin taşerona devredilmesi için çalışıldığını ileri sürerek, bunu da kamuoyunun dikkatini çekmeden, hissettirmeden yapılmaya çalışıldığını söyledi.

cumhuriyet.com.tr

Hava-İş Sendikası Genel Başkanı Atilay Ayçin, Türk Hava Yolları'nda yolcu hizmeti başta olmak üzere bir çok hizmetin taşerona devredilmesi için çalışıldığını ileri sürerek, bunu da kamuoyunun dikkatini çekmeden, hissettirmeden yapılmaya çalışıldığını söyledi.

Ayçin, 19 Ocak'ta THY ile toplu görüşme masasına oturduklarında pilot ve kabin çalışanlarının aylık ve yıllık uçuş saati, görev, dinlenme süreleri ve ücrete ilişkin taleplerin başta geleceğini söyleyerek, uluslararası standartlara uygun uçuş ve dinleme süreleri, gece ve gündüz uçuşlarının planlanarak, insanların eğitimleri ve lisanslandırılmasına ilişkin uluslararası standartlar getirilmesini isteyeceklerini dile getirdi.

Bu konuları değerlendirmek için genel toplantılarının önümüzdeki hafta başlayacağını ifade eden Ayçin, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Her sözleşme döneminde talep ettiğimiz ama kısmi gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştiremediğimiz taleplerimiz var. Biz bu şirket büyüsün, yatırımlarını ve personel politikasını geliştirsin istiyoruz. Ancak bütün bunları yaparken de uçuş güvenliğini riske eden düzenlemeler yapmasın. Uluslararası standartlara uygun uçuş ve dinleme süreleri gece ve gündüz uçuşları planlansın, insanların eğitimleri ve lisanslandırılmasına ilişkin uluslararası standartlar getirilsin. Şirket yönetimin keyfiyeti ortadan kalksın diyoruz. Maalesef büyüme politikalarını temel politika olarak önüne koyan şirket yönetimi bizim bu söylediğimiz uluslararası standartlara uyma konusunda biraz keyfi davranıyor, o yüzden de özellikle uçucu personelin görev ve dinlenme süreleri yıl içerisindeki uçuş ve dinlenme süreleri ve eğitim ile ilgili sıkıntılarımız var. Bunların giderilmesi gerekir."
 

"THY'de hizmetler taşerona devredilmeye çalışılıyor"

Hava-İş Genel Başkanı Ayçin, bunların hepsinin uçuş güvenliğini ilgilendiren temel sorunlar olduğuna dikkat çekerek, konunun bir de teknik boyutu olduğunu söyledi.

Ayçin, yolcu hizmeti başta olmak üzere bir çok hizmetin taşerona devredilmesi için çalışıldığını ileri sürerek, bunu da kamuoyunun dikkatini çekmeden, hissettirmeden yapmaya çalıştıklarını ifade etti. Ayçin, yeniden yapılandırma çalışmaları kapsamında bir sendikasızlaştırma politikası uygulandığını öne sürerek, sözleşmenin temel maddelerinin bu ana tartışma konuları üzerinde yoğunlaşacağını kaydetti. Ayçin, 13 bin üye üzerinden toplu pazarlık sürecini sürdürdüklerini belirtti.