The Ritz-Carlton İstanbul'a Hewitt'ten ödül

Hewitt Associates'in 'En İyi İşyerleri 2008-2009' araştırmasına göre en iyi işyeri seçilen The Ritz-Carlton İstanbul, ödülünü Hewitt Türkiye Yönetici Ortağı Cengiz Gürleyik'in elinden aldı.

cumhuriyet.com.tr

İnsan kaynakları ve danışmanlık hizmetleri alanında faaliyet gösteren Hewitt Associates'in ''En İyi İş Yerleri 2008-2009'' araştırmasına göre, The Ritz-Carlton İstanbul Oteli, Orta Doğu Avrupa'nın En İyi İş Yeri ödülünü aldı.

The Ritz-Carlton İstanbul Oteli'nde düzenlenen basın toplantısında, Hewitt Associates'in ''En İyi İş Yerleri 2008-2009'' araştırmasına göre, The Ritz-Carlton İstanbul'un 2007 yılında da olduğu gibi Orta Doğu Avrupa'nın en iyi iş yeri seçildiği bildirildi. Otelin çalışanlarından bir grup, ödülü Hewitt Türkiye Yönetici Ortağı Cengiz Gürleyik'in elinden aldı.

Gürleyik, burada yaptığı konuşmada, ''En İyi İş Yerleri 2008-2009'' araştırmasının Türkiye ayağında Ceva Logistics ile birlikte ''Türkiye'nin En İyi İş Yeri'' unvanına değer görülen The Ritz-Carlton İstanbul'un, 10 Haziran 2009'da Wall Street Journal Avrupa baskısında ilan edildiği üzere Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler kategorisinde Orta Doğu Avrupa'nın da En İyi İş Yeri seçildiğini söyledi.

Gürleyik, toplam 11 Orta Doğu Avrupa ülkesinde uygulanan çalışmanın temel amacının, çalışanların motivasyonunu artıran etkenleri belirlemek olduğunu ifade ederek, 160 bine yakın çalışan ve 4 bin üst düzey yöneticinin iş yerlerine ait fikirlerini paylaştığını ve 495 şirketten insan kaynakları profesyonellerinin de insan kaynakları uygulamalarına ilişkin bilgiler verdiklerini belirtti.

Araştırmada, en az iki senedir 50'nin üzerinde çalışanıyla faaliyet gösteren şirketlerin değerlendirmeye alındığını anlatan Gürleyik, şöyle devam etti: ''Şirketlerin değerlendirmede aldıkları skorların üçte ikisi çalışanların fikirlerinden, üçte biri ise yönetim stratejileri, insan kaynakları uygulamaları, çalışan fikirlerine ilişkin farkındalık, iç iletişim, sistem ve uygulamalar arasındaki sinerji gibi faktörlerin ortak analizine istinaden oluştu. Araştırmaya göre şirketlerin yüzde 31'inde çalışan bağlılığında düşüş görüldü. Bu oran geçen yıllarda ise yüzde 15'ti. Ancak en iyi iş yerleri çalkantılı dönemlerde dahi çalışan bağlılığının korunabileceğinin hatta artırılabileceğinin birer kanıtı oldular. En iyi iş yerleri diğer organizasyonlarla aynı dış etkenlere maruz kalmalarına karşın temel amaçlarını gerçeklemeye yönelik bakışlarını yitirmeden vazgeçilmez insan gücüne de odaklanmaya özen gösterdikleri için kısa vadeli baskılar ile şirketin uzun vadedeki başarısını dengelemeyi başardılar. The Ritz Carlton İstanbul Oteli de çalışanlarının hem beynini hem de kalbini kazandı.''

The Ritz-Carlton İstanbul Genel Müdürü Raul Salcido ise bu ödülün, insana verilen değer, saygı ve sadakatin her sorunun yanıtı olduğunu bir kez daha gösterdiğini ifade ederek, ''Bizler yetenekleri besleyip en üst seviyeye taşıyoruz ve çalışanlarımız için uzun vadeli kariyer planları yapıyoruz. Bu da sadakat yaratıp bağlılıklarını artırırken günün sonunda hizmeti memnun ve bağlı çalışanlardan alan memnun konuklara sahip olmamızı sağlıyor'' diye konuştu. Salcido, çalkantılı dönemlerde endişenin yıkıcı etkisinin önüne, güven yaratan ve insanları motive eden pozitif bir yaklaşımla geçilebileceğinin altını çizerek, ekonomik sıkıntıların yaşandığı dönemlerde çalışanlara yol göstermenin ve işin gidişatına yönelik sürekli, tutarlı ve gerçekçi bilgi akışını sağlamanın gerekli olduğunu dile getirdi.

Çalışanların şirkete karşı değişen bakış açılarını ve yaklaşımlarını gözlemek için onları takip etmeye ve değerlendirmeye devam etmenin gerektiğini vurgulayan Salcido, şunları kaydetti:
''Bu onlarla iletişim kurmak, anahtar mesajların ve onların şirket için arz ettikleri önemin altını çizmek için de bulunmaz bir fırsattır. Ve tabii ki bu araçların her biri performans ve bağlılığı artırmaktadır. Bizim işimizde konuk memnuniyeti, onu yaratan ve şekillendiren çalışanlarımızın memnuniyetiyle birebir ilintilidir. Çalışanlarımız daimi konuklar yaratır, uzun vadedeki varoluşumuzun anahtarı da hiç şüphesiz sadık konuklarımızdır.''