Tesla’nın TIR’ı Semi’ye ilgi büyük

Tesla hedefi 12’den vurdu! 16 Kasım’da bizzat Elon Musk’ın tanıtımıyla gerçekleştirilen lansmanda hem de elektrikli TIR Semi, hem de iddialı spor otomobil Roadster 2020 gün yüzüne çıkarıldı.

cumhuriyet.com.tr

Olayın ardından Semi’ye özellikle filo sahiplerinden ve büyük şirketlerden ilgi büyük. İlk anlaşmayı yapacak olan şirketlerden bir tanesi de Kanadalı market zinciri olacak. Loblaws isimli şirket, taşımacılık için şimdiden 25 TIR’ı ön sipariş etmiş durumda. Geçtiğimiz günlerde ise Walmart, test amaçlı 15 adet kamyonun ön siparişini vermişti. Üstelik Tesla henüz canavarının fiyatını bile açıklamadı!


Peki Loblaws neden erkenden siparişini verdi? Sebebi çok açık. Dev market zinciri, 2030 yılına kadar karbon ayak izini %30 azaltacağının sözünü vermişti. Elektrikli TIR’lar, bu iş için en önemli adımlardan bir tanesi olacak. Elektrikli alternatife geçişin şirketler için diğer bir avantajı yakıt tasarrufu. Tesla, her 1.6 milyon KM’de 200 bin dolarlık yakıt tasarrufunu taahhüt ediyor.
Semi’nin sadece doğa dostu ve yakıt tasarruflu bir TIR olmadığını da hatırlatmak gerek. 30 dakikalık şarjla 640 KM yol gidebilmesi, 0’dan 100 KM/S’e 5 saniyede çıkabilmesi (36 ton yükle 20 saniye), 800 KM’lik toplam menziliyle araç; pek çok güvenlik ekipmanıyla da donatılmış durumda. TIR’ın 2019‘da seri üretime geçmesi gerekiyor.

Xbox One X video inceleme