TEOG'da son hafta heyecanı... Her derse ayrı taktik gerekir

8’inci sınıfta okuyan 1 milyon 174 bin öğrenci, 27-28 Nisan’da TEOG 2. dönem ortak sınavına girecek. Eğitim Servisimiz, TEOG adaylarına özel bir dizi hazırladı. TEOG’la ilgili her şeyi bu dizide bulacaksınız.

Deniz Ülkütekin

Bunlara dikkat!

* Bütün seçenekler okunmadan şıklar işaretlenmemelidir.

* Görsel sorulan sorularda görseli dikkatlice inceleyerek sorunun cevabı şıklardan bulunmalıdır.

*Cevap şıklarını elerken eğer iki şıkka indirgeyebilmişseniz bunlardan birinin seçiminde bir sakınca yok. Fakat ikiden fazlaysa boş bırakılmalıdır.

* Bazı sorular ilk bakışta çözülemeyebilir. Bu durumda soru üzerinde fazla vakit kaybetmeden bir başka soruya geçilmeli ve sonra bu soruya tekrar dönüp farklı bir bakış açısıyla değerlendirilmelidir.

* Sınav esnasında soruların çözümü tamamlandıktan sonra sorular ve optik, tekrar taranmalı ve soru atlamaların ya da kaydırmaların önüne geçilmelidir.

Sekizinci sınıfta okuyan 1 milyon 174 bin 427 öğrenci, 27 - 28 Nisan’da, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş 2. dönem ortak sınavlarına girecek. Öğrenciler Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, T C inkılap tarihi ve Atatürkçülük, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testlerinden sınav olacak. Musevi ve Ermeni Ortaokulu öğrencileri Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden kendi programlarından hazırlanan soruları cevaplayacak. Özel okullarda okuyan Ermeni Musevi ve Rum asıllı öğrenciler bu sınavdan muaf olacak. Soruların yüzde 30’u birinci dönem, yüzde 70’i ise ilk sınavdan itibaren işlenen konulardan olacak.

TEOG-2016 2. dönem mazeret sınavları ise 14 - 15 Mayıs’ta yapılacak. Sınav sonuçları haziran ayı içinde açıklanacak.

Ortak sınavlarda her ders için çoktan seçmeli 20 soru sorulacak, yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecek. Ortak sınavlarda A, B, C ve D kitapçığı olmak üzere dört çeşit kitapçık verilecek. Sınav süresi her ders için 40 dakika olacak.

TEOG oturumlarında derslere göre en çok yapılan hataları ve soru çözümlerine ulaşma yöntemlerini, Uğur Okulları Eğitim uzmanları derledi.

Yabancı Dil

* Soruda yer alan yardımcı fiil, zaman dilimi ve öznenin uyum sağladığı şıkkı bulmanız gerekir. Şıklar hiç uyuşmuyorsa eleyebilirsiniz.

* “Why”, “who”, “which”, “how” gibi soru sözcüklerine dikkat edin. Bu sözcükler paragraf, diyalog sorularında karşımıza çıktığı için çok önemlidir.

* Birçok soru diyalog şeklinde sorulmaktadır. Diyalogda sorulan şaşırma, onaylama, üzülme gibi ifadeleri iyi bildiğinizde soruda genel olarak ne demek istediğini anlarsınız.

* Soru kökleri okunurken olumlu veya olumsuz ifadelere dikkat edilmelidir.

* Kişisel özellikleri anlatan kelimeleri öğrenirken kişinin güçlü ve zayıf yönlerini anlatan kelimeler şeklinde gruplandırarak çalışılmalı.

Türkçe

* Sınav sorularının büyük bir kısmını anlam bilgisi soruları oluşturmaktadır. Bunlar; parçada anlam, sözcükte anlam, cümlede anlam, anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları ve yazınsal türlerdir.

* Metin içerikli sorularda öncelikle soru kökü okunmalıdır. Çünkü soru kökü metnin şifrelerini vermektedir. Metni neye göre değerlendireceğimizi bu şifreler bize vermektedir.

* Soru kökünde yer alan altı çizili kısımlara ve “asıl anlatılmak istenen, ağır basan, en uygun” gibi uyarıcı söz öbeklerine dikkat edilmelidir.

* Uzun metinler öğrencinin gözünü genellikle korkuttuğu için öğrenciler bu metinleri okuyarak zaman kaybetmek istemezler. Bu metinler soruyla ilgili tüm cevapları verdiği için çözülmesi en kolaylarından biri olur.

* Deyim, atasözü ve özdeyiş sorularını çözerken Deyim ve Atasözleri Sözlüğü’nden yararlanılmalıdır. Sınav esnasında ise bu sözlerin günlük hayattaki kullanımları hatırlanmalı ve soru ona göre değerlendirilmelidir.

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

* Önce soru kökü okunarak soruda ne istendiği anlaşılmalıdır. “Ulaşılamaz, gösterilemez” “tarzındaki altı çizili olumsuz ifadeler ile “neden - sonuç ya da kanıt gösterme” şeklindeki soru tarzlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

* Soruyu çözerken paragrafa sadık mı kalınacağı yoksa paragraftaki bilgilere diğer bilgilerimizi de ekleyip yorum mu yapılacağı iyi anlaşılmalıdır.

Matematik

* Matematik sorularında verilenle istenen ayırt edilmelidir.

* İşlemler yazarak yapılmalıdır.

* Soru içindeki ipuçları fark edilmeye çalışılmalıdır.

* Altı çizili sözcükler uyarıcı anlamındadır. O sözcüklere odaklanıp sonra çözüme başlanılmalıdır.

* Uzun cümleli problemlerde soru okunurken her satırda “yapılacak bir işlem var mı” diye sorgulanmalıdır.

* “Denklem sistemleri”nde veya “doğru üzerindeki noktaların bulunması”nda seçeneklerdeki sayılar sorunun üzerine uygulanıp sonuca gidilmelidir.

* Yanlış olduğuna emin olunmadan yanıt değiştirilmemelidir.

* Sonucu bulunamamış soruları tekrar çözerken ilk çözümler tamamen silinip yeniden çözüme başlanılmalıdır.

* Soru cümlesi son sözcüğüne kadar okunup çözüme başlanmalıdır.

Fen Bilimleri

* Fen bilimleri sınavındaki soruların bir kısmı okuduğunu anlamaya yöneliktir. Bir kısmı ise deney, gözlem ve grafik üzerinden yorum yaparak bilgiyi ölçmektedir.

* Sorularda önemli kısımların altı mutlaka çizilmelidir. Örneğin eşit, artar, azalır, değişmez gibi soru kökündeki kelimeler sorunun doğru anlaşılması ve çözümünde çok önemlidir. Özellikle görsel sorularda şekillere dikkat edilmelidir.

* İşlem gerektiren sorular zihinden değil kâğıt üzerinde işlemler yapılarak çözülmelidir.

* Sorulardaki anahtar kelimelere dikkat edilmelidir.

* Öğrencilerin kolay sorularda çelişkiye düşmeleri, sorularda sadece, “şekle göre, tabloya bakılarak” ya da “grafiğe göre” gibi söz gruplarına dikkat etmemeleri doğru cevaptan uzaklaşarak hata yapmalarına sebep olmaktadır.

Sınava nerede gireceksiniz?

* Olağanüstü haller dışında öğrenci okulunda sınava girecek.

* Öğrencinin sınava gireceği sınıf bilgisine e-Okul ve Veli Bilgilendirme Sisteminden ulaşılıyor.

* Yurtdışında öğrenim gören öğrencilerden ortak sınavlara katılacaklar sınav giriş yeri bilgilerini bulundukları ülkenin Türkiye Büyükelçiliği veya Konsolosluk aracılığı ile öğrenebilecek.

* Öğrenciler, yoklama listesindeki sınıf, sıra numarasında oturacak. Öğrencinin yerini değiştirme yetkisi sınıflarda görevli öğretmenlerin inisiyatifinde olacak.