Teknosa'dan kritik uyarı

Sosyal medya üzerinden binlerce kişiyi tuzağa düşüren dolandırıcıların son yöntemi Facebook hesaplarını ele geçirdikleri kişilerin arkadaşlarına mesaj atarak "Teknosa’dan hediye çeki" kazandırmak vaadiyle dolandırmaları oluyor.

cumhuriyet.com.tr

Şikayetvar’ın haberine göre: Facebook kullanıcılarının hesabını ele geçiren dolandırıcılar arkadaş listelerindekilerle normal konuşmaya başlıyor ve telefon numarasının faturalı olduğunu kontrol ediyor. Faturalı hat sahiplerine mesaj göndereceklerini belirten dolandırıcılar, mesajı onaylamalarını herhangi bir ücret ödemeyeceklerini belirtiyor.

Arkadaşıyla konuştuğunu zanneden mağdurlar gelen mesaja ‘evet’ veya ‘onay’ yazıp cevaplayarak belirtilen servise mesaj gönderiyor. Böylece dolandırıcı amacını ulaşmış oluyor ve 60 lira ile 200 lira arasında değişen para kullanıcının faturasına yansıyor.

Hattınızı Mobil Ödemelere Kapatın!

Ücret kesildiğini faturasında gören kullanıcılar GSM operatörleriyle görüşüyor ancak yansıyan ücretler için çözüm bulunamıyor. Benzer bir tuzağa düşmemek için GSM operatörünüzle görüşüp hattınızı mobil ödemelere kapattırabilirsiniz.

Teknosa Uyarıyor!

“Kurumumuzun sosyal medya üzerinden telefon mesajı göndermek suretiyle hediye çeki dağıttığına ilişkin duyumlar alınmış olup, kurumumuzun böyle bir uygulaması bulunmamaktadır. Sosyal medyada şirketimiz ismi ve/veya logosu hukuka aykırı bir şekilde kullanılmak suretiyle, ürünlerin piyasa değerinin çok altında satın alınabileceğine ya da hediye çeki vaat edildiğine ilişkin haber, mesaj, Reklam veya gönderilen SMS’lere itibar edilmemesini tüm tüketicilerimizin bilgisine sunarız.”

“Biz inandık mağdur olduk, siz dikkatli olun” diyerek vatandaşları uyaran kullanıcıların şikayetleri şöyle:

“Bugün çok sevdiğim bir kardeşimden Facebook üzerinden bir mesaj aldım. "Teknosa'dan hediye çeki dağıtıyorum da seni de düşündüm senin tel faturalımıydı". Ben de evet diye cevapladıktan sonra "sana gelen mesajı hemen EVET yazıp cevapla ne kazandığına bakayım mesajda 60 TL yazıyor o reklam amaçlıdır tamamen ücretsizdir ok.." dedi.

Eminsin değil mi ücretsiz olduğuna diye sorduğumda ise "bir şey olmaz canım" diye yanıt aldım. Yardım olsun diye yaptım ama sonra şüphelendim sorduğum bir soruya cevap veremedi. Şimdi 180 lira yanıltıldım. Mağduriyetimin giderilmesini istiyorum. İnsanlık yapalım yardımcı olalım dedik başımıza gelene bakın.”

“Polis arkadaşımın hesabından gelen mesaja inandım”

“Facebook'ta polis olan bir abimin hesabına girerek bize de Teknosa'dan hediye çeki göndereceğim diye bir mesaj attı. Gelen mesajları evet yazıp gönder dedi. Bizde polis olduğu güvenerek gönderdik ve 60 TL kesildi . Biz de şikayetçiyiz ve şikayet için siber suçlara şikayet ettik.”

“Teknosa’dan hediye çeki yalanına inandım”

"Bir akrabamın Facebook adresine girerek Teknosa'dan hediye çeki dağıtıyorum diye telefon numaramı aldı. Sana bir msj gelecek ona evet olarak cevap ver dedi. Mesajda 60 tl ücret var yazıyor fakat tamamen ücretsizdir dedi. Daha sonra hattımdan 60 tl kesildi. Verdikleri numarayı aradığımda ise müşteri hizmetlerine bağlanamıyorsun. Bu nasıl bir iştir kardeşim.

0545 262 **numaralı telefon hattıma 60 TL değerinde yapılan satışın iptalini istiyorum. İptalin gerçekleşmemesi durumunda firmanız hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurunda bulunacağım."

“Boş yere 200 lira ödedim”

“Facebook'ta çok güvendiğim arkadaşımda bana mesaj geldi ve beni tanıyor gibi konuşarak Tekno'dan çekiliş var diye mesaj attı. Bende dediklerini yaptım ve üst üstü bak sıkıntı olmaz dediğimde de sorumlusu benim diyerek samimiyet sağladı. 120 liralık bir kesinti oldu. Bunu GSM operatörü aracılığıyla yapıyorlar. Bir an önce açığa kavuşmasını ve paranın iade olmasını istiyorum.”

"Telefon Faturamdan 90 TL Çekildi!”

“31.08.2014..Bir arkadaşım Facebook’tan Teknosa'dan hediye çeki dağıttığını ve benim hattımın faturalı olup olmadığını sorup, reklam mesajı göndereceğini yazdı. 7979 dan gelen mesajı hemen cevaplamam gerektiğini ve ne kazandığıma bakacağını söyledi. 2 kez cevapladım ve telefon faturamdan 60+30 TL çekildiğini fark ettim. Müşteri hizmetlerine 2 saat sonra ulaştığımda mobil ödememi kapattırdım ama iş işten geçmişti. İade yapamayacaklarını ve 0212996555* destek hattını arayabileceğimi söyledi, hala arıyorum ulaşamıyorum. Şikayetimin yetkili makamlara bildirilmesini ve hattıma yansıtılan 90 TL’nin tarafıma iadesini istiyorum, gerekli tüm yasal işlemleri başlatacağım.”

“Gelen Mesajla Mağdur Edildim!”

“Çalıştığım işyerinde ki operasyon müdürümün Facebook hesabından tarafıma hediye çeki için bilgi geldi herkeste olduğu gibi 60 TL herhangi bir şey olmayacağını ve kefilim dediğini görerek 2 defa evet yazıp gönderdim aynı problemden dolayı gerekli işlemlerin yapılmasını talep ediyorum.”