Superonline Harvard oscarını aldı

Fiber internete ağırlık veren Turkcell Superonline’nin son 5 yılda kat ettiği mesafe dünyanın en önemli eğitim kurumlarından Harvard’ın da dikkatini çekti.

cumhuriyet.com.tr

Harvard Üniversitesi’nin dünyaca ünlü iki efsane profesörü Robert Kaplan ve David Norton tarafından 1996’da kurulan Palladium Executive Strategy platformunun 2000’den bu yana dağıttığı Strateji Yönetim Oscarları’nın bu yılki sahiplerinden birisi de Turkcell Superonline oldu. Daha önce Türkiye’den Akbank, Borusan Lojistik ve Aksa gibi fırmaların da layık görüldüğü Hall of Fame ödülünü kazanan ilk Türk telekomünikasyon şirketi olan Turkcell Superonline, ödülü Boston’da düzenlenen törenle aldı.

Turkcell Superonline üst düzey finans yöneticisi (CFO) Önder Şenol, şirketin 2006’da 30 milyon dolar olan cirosunun 2012 sonunda 684 milyon dolara ulaştığını, geçen yıl yüzde 49 büyüyen şirketin gelirlerinin bu yıl 1 milyar dolara yaklaşacağını, 520 bin fiber internet abonesiyle pazarın yüzde 58’ine ulaştıklarını söyledi. Şenol, ödüle ilişkin değerlendirmesinde kağıt üzerinde başarılı stratejiler oluşturmanın çok önemli fakat yeterli olmadığını vurgulayarak, organizasyonları başarıya götüren önemli diğer unsurun da stratejinin hayata geçirilmesi olduğunu aktardı. Şenol, “Turkcell Superonline, kağıt üzerinde planlanan stratejileri etkin şekilde hayata geçirme konusunda yarattığı fark ile Strateji Yönetim Oscar’ına layık görüldü. Şimdi aynı yaklaşımı koruyarak önümüzdeki döneme ilişkin orta vadeli planlamalarımızı yapıyoruz” dedi.

 

Ödül getiren strateji

Turkcell Superonline CFO’su Şenol, ödülü getiren stratejinin uygulama sonuçlarını rakamlarla şöyle özetledi:

- Turkcell Superonline 2008’den bu yana 2 milyar TL yatırım yaptı.

- 75 ile temas eden 32 bin kilometrelik fiber altyapı oluşturdu.

- Toplam 1 milyon 570 bine yakın haneyi fiber internete ulaşabilecek kapsama aldı.

- Türkiye şu anda dünyada 1.000 megabit hıza ulaşan 7 ülkeden bir tanesi.

- Fiber abone sayısını 520 binin üzerine çıkardı.

- Fiber pazarında 2013 ilk yarı sonu itibariyle yüzde 58 pay ile pazar lideri.

- Kar marjı 2013’te yüzde 26-27'yi buldu.

- Abone başı gelir yaklaşık 45 lira.