Sultan Tunç ‘Otobiyograffiti’ (Rasta Baba)
Çokça rastladığımız küfür-kâfir bir kişisel öfke patlaması ya da ergen atarlılığı yok Sultan’ın müziğinde, sözlerinde.
Murat BeşerBerlin’de yaşayan rapçi Sultan Tunç, “Otobiyograffiti” albümüne 2015 yılında son noktayı koymuştu, ancak bir kısmına müzik piyasasının cilveleri, geri kalanına da şahsi talihsizlikler diyelim, bir türlü yayımlayamamıştı. Oysa acil çıkarması icap ediyordu, zira son albümü “Rap’n Roll” bundan tam 10 yıl önce çıkmıştı. Neyse geç oldu, ama oldu. Çokça rastladığımız küfür-kâfir bir kişisel öfke patlaması ya da ergen atarlılığı yok Sultan’ın müziğinde, sözlerinde. O daha ziyade potansiyel tepkisini ve ayrıksı duygularını politik bir muhalefet kazanına döküyor. Göçmen sorunları, kültürlerarası sıkışmışlık, etnik ayrımcılık, ırkçılık ve gericilik; doğu-batı ayrımı yapmadan (bazen nahif duygularla olsa da) yaka paça girişilmiş bir sistem eleştirisi yapıyor. “Kreuzberger Nachte” 1978 tarihli bir şarkı. Malum burası Berlin’de Türk nüfusun yoğun olduğu ve Küçük İstanbul diye bilinen yer, rap müziğinin de merkezlerinden biri. Bu şarkı Almanya’da yaşayan Türk gençliğinin özeti gibi. İki şarkıda konukları var: “Önce İnsan”da gitarıyla Bilal Karaman, “Zen-G”de ise Yener, Tahribad-ı İsyan ve Izzy E. Adı içeriğini üflüyor: bu albümdeki şarkıların aritmetik toplamı Sultan Tunç’un kendi hikâyesinin bir kesiti.