Son Nokta

Önce cılızlar, sonra büyükler. Yeni bir otomobil tanıtıldığında kural genelde böyledir. Mercedes-Benz S Serisi de AMG versiyonlarında önceliği 587 HP’lik “cılız” V8’li S 63’e vermişken şimdi sırayı V12 motorlu ağabey S 65 alıyor.

cumhuriyet.com.tr

Aslında bu çok da karşımıza çıkan bir durum değil. Bir performans otomobilinin yeni neslinde güç artışı yaşamamasından bahsediyoruz. Yeni Mercedes-Benz S 65 AMG, tıpkı selefinde olduğu gibi 630 HP maksimum güç ve 1000 Nm maksimum tork üreten 6.0 lt'lik çift turbo beslemeli V12 motora sahip.

0-100 km/s hızlanmasını 4.3 saniyede tamamlayıp elektronik olarak sınırlandırılmış 250 km/s maksimum hıza ulaşan V12 motorlu süper sedan selefinden farklı olarak artık dinozor olarak kabul edilebilecek 5 kademeli otomatik yerine 7 kademeli yeni nesil Speedshift Plus 7G-Tronic şanzımanla donatılmış.

Tokyo ve Los Angeles Otomobil Fuarları'nda eşzamanlı tanıtılacak olan yeni S 65 AMG'nin ortalama yakıt tüketimi bir önceki nesle göre 2.4 lt azalarak 11.9 lt/100 km'ye gerilemiş. Euro 6 emisyon normlarını karşılayan araçta AMG'nin sportif yürüyen aksamı standart olarak sunuluyor.

Konfor ve sportiflik arasında farklı ayarların yapılabildiği 630 HP'lik süper sedan V8 motorlu küçük kardeş S 63 AMG'den farklı olarak sadece arkadan itişli olarak tercih edilebiliyor ve uzun dingil mesafesinden başka bir karoser seçeneği de sunulmuyor. Lityum-iyon akü sayesinde geleneksel akülere oranla 20 kg ağırlık tasarrufu yapılırken, 20 inçlik alaşım jantlar da benzerlerinden daha hafif.