SMS ile kontör dolandırıcılığı artıyor
Tüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER) Hukuk Komitesi Başkanı Faruk Hançer, SMS ile dolandırıldığı iddiasıyla çok sayıda tüketicinin derneğe müracaat ettiğini belirterek, tüketicilerin kendilerine ulaşan para ödüllü mesajlara itibar etmemeleri gerektiğini bildirdi.
cumhuriyet.com.trTüketici Hakları Merkezi (TÜ-MER) Hukuk Komitesi Başkanı Faruk Hançer, yaptığı yazılı açıklamada, son günlerde derneğe ulaşan tüketici şikayetleri arasında SMS ile kontör dolandırıcılığında artış olduğunu, bu nedenle tüketicilerin uyanık olması, firmaların ise kampanyalar hakkında tüketicilere ayrıntılı bilgi vermesi gerektiğini ifade etti.
SMS ile dolandırıldığı iddiası ile çok sayıda tüketicinin derneğe müracaat ederek hukuki yardım talebinde bulunduğunu belirten Hançer, şunları kaydetti:
''Mağdur tüketiciler çeşitli firmaların kampanyalarına SMS ile katıldıklarını, bir süre sonra kendilerine içeriğinde (para ödülü kazandınız) ibaresi içeren SMS'ler ulaştığını belirtmektedir. Firma isimleri ile irtibat kurulacak kişi isimlerinin de yer aldığı bu SMS'lere aldanan tüketiciler, dolandırıcılar ile irtibata geçerek para ödülünü nasıl alabileceklerini sormaktadır. Söz konusu şahıslar, para ödülünü talep eden tüketicilere banka hesaplarını açabilmek ve diğer masraflar için kontör şifresi göndermek zorunda olduklarını ve ödemelerin banka hesaplarına otomatik yapılacağını söyleyerek ikna etmektedir. Önceden katıldığı kampanyalar hakkında gerekli araştırmayı yapmayan tüketiciler, SMS ile kontör dolandırıcılarının tuzağına kolayca düşmektedir.''
Mağdur tüketicilerin, dolandırıcıların çeşitli firmaların kampanyalarına SMS çeken tüketicileri nasıl tespit ettiklerini anlayamadıklarını ifade ettiklerini belirten Hançer, ''Konuyla ilgili derneğimiz tarafından yapılan araştırmada, bazı firma çalışanları ile görüşülmüş, bu yöntem ile çok sayıda mağdur tüketicinin yüz binlerce lira dolandırıldığını kendilerine yapılan müracaatlardan anladıklarını ve söz konusu SMS'lerin tüketicilere rastgele gönderildiğini ifade ederek kendilerini savunmuşlardır'' dedi.
Tüketicilerin mağdur olmamaları için bu ve benzeri kampanyalara katılmadan önce kampanya hakkında firmaların internet sitelerinden ve iletişim numaralarından gerekli araştırmaları yapmaları ve kendilerine ulaşan para ödüllü mesajlara itibar etmemeleri gerektiğine dikkati çeken Hançer, dolandırıcıların tuzağına düşen mağdur tüketicilerin ise ellerinde bulunan telefon mesajları ile savcılıklara suç duyurusunda bulunmaları gerektiğini kaydetti.