"Seninki kaç santim?"e binlerce imza

İstanbul-Greenpeace Akdeniz'in iki ay önce başlattığı "Seninki kaç santim?" kampanyasına bugüne dek 200 binin üzerinde kişi imza atarak yavru balık avına "Hayır" dedi.

cumhuriyet.com.tr

Greenpeace'den yapılan açıklamada, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de balık stoklarının, deniz kaynaklarının ve tabi balıkçılığın can çekiştiği ifade edilerek, "Endüstriyel avcılık (büyük trol ve gırgır tekneleri) arttıkça, yumurtlama zamanlarında ve alanlarında avlanıldıkça balık stokları hızla azalıyor; balıklar azaldıkça daha çok yavru balık avlanmaya ve satılmaya başlanıyor. Bunun devamı olarak da yavru balık avlandıkça ve satıldıkça, balık türleri üremeye fırsat bulamadan yavaş yavaş yok oluyorlar" denildi.
 

"Tarım bakanı, 200 bin imza sahibine bir cevap borçlu"

Greenpeace Akdeniz Denizler Kampanyası Sorumlusu Banu Dökmecibaşı, "Tarım ve Köyişleri Bakanı 200 binden fazla imza sahibine bir cevap borçlu. Oluşan kamuoyu, yasal balık boylarının bilimsel çalışmalar ışığında acilen değiştirilmesini talep ediyor. Bakanlığın balıkçılık politikası ile ilgili önümüzdeki dönem planları ve yasal boyların düzenleneceği toplantının tarihiyle ilgili bilgi paylaşmasını bekliyoruz" dedi.
 

En iyi dijital pazarlama ödülü

İnternet dünyasının en iyilerini belirlemek için düzenlenen Webrazzi oylamasının sonuçları belli oldu. 2010 için pek çok adayın yer aldığı listede "Seninki kaç santim?" kampanyası, en iyi dijital pazarlama kampanyası dalında 2 bin 553 oyla birinci oldu. Kampanyaya, web sitesi üzerinden imza atmanın yanı sıra SMS göndererek de destek olunabiliyor. Balık yazıp 3172'ye SMS gönderenler de siber eyleme katılabiliyor.