Selpak yurtdışında büyümeye odaklandı

Birini yurtiçinde birini dışarda iki tesisi eşzamanlı açan Eczacıbaşı Topluluğu, kapasitesini yüzde 65 artırdığı fabrikalarda 260 kişiye istihdam sağlayacak.

Zehra Özdilek

Eczacıbaşı Topluluğu şirketlerinden İpek Kâğıt yeni yatırımlarıyla yurtdışında büyümeye odaklandı. İpek Kâğıt Selpak, Solo, Silen markalarıyla Yalova, Manisa ve Kazakistan’ın Almatı kentinde tuvalet, havlu, kâğıt mendil ve peçete üretimi yapıyordu.

Şirket, hedefleri doğrultusunda Manisa’daki kapasitesini yüzde 65 artırdı, Kazakistan’daki fabrikasını da Almatı’dan Astana’ya taşıdı. İki tesisin açılışı dün eşzamanlı olarak yapıldı. Açılan iki fabrika ile 260 kişilik istihdam yaratıldığı bilgisi verildi.

300 milyon liralık yatırım

İpek Kâğıt Genel Müdürü Sertaç Nişli, 3 fabrikadaki üretimle bölgesel güç olmak için atağa kalkacaklarını dile getirdi. Sertaç Nişli, “5 yıl içinde yurtdışında 4 kat büyüyerek ciroyu ikiye katlamayı hedefliyoruz. 60 ülkeye ihracat yapıyoruz. Manisa ve Astana fabrikalarına 300 milyon TL yatırım yaptık, Manisa’daki kapasiteyi 180 bin tona çıkardık. Bu yıl yüzde 35 büyüme ve 800 milyon TL ciro hedefliyoruz. Kazakistan yatırımı ile Rusya’ya ihracat yapacağız” dedi.

Nişli, Rusya krizinden sonra oraya yapılan satışlarının durduğunu belirterek, diğer ülkelerde böyle bir sorun olmadığını kaydetti.

Türk markaları küreselleşti

Açılışa katılan Eczacıbaşı Topluluğu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, 47 yıllık İpek Kâğıt’ın bölgedeki gücünü desteklemek amacıyla, yatırımını büyüttüğünü belirtti.

Pazar milyar dolara ulaştı

Türkiye’de kişi başı temizlik kağıdı tüketimi 5 kilogram. Sektör büyüklüğü ise 1 milyar dolar. Avrupa’da bu rakam 15 kilogramlarda. Dünyada sektör yüzde 2-3 büyürken Türkiye’de ise büyüme yüzde 4. Temizlik kâğıdında dünyada en büyük payı yüzde 55 ile tuvalet kâğıdı oluşturuyor. Kâğıt havlu yüzde 20 ile en hızlı büyüyen kategori. İpek Kâğıt ayrıca, 7 milyon kadın ve 2 milyon erkeğin yaşadığı idrar tutamama haline yönelik mesane pedi üretimine de başladı.