Sanatçı Ceylan Atuk’un, 5 yıllık çalışmalarının yer aldığı sergisi 44A Sanat Galerisi’nde görülebilir
Sanatçı, Ceylan Atuk, bu aralar son 5 yıllık çalışmalarından özel bir seçki ile karşımızda. Atuk’un yapıtları 14 Temmuz’a kadar 44A Sanat Galerisi’nde görülebilir.
Öznur Oğraşçolak
Yapıtlarında, erkek egemen bakışın kadını koymak istediği yeri reddederek, tarihi bir yanılgıyı da tersyüz ederek, tüm oryantalist dünyada gizli kalan o özneyi, yani kadını ait olduğu noktaya, hayatın tam merkezine taşımaya çalıştığını vurgulayan sanatçı ile yapıtları üzerine konuştuk.
- Sergide yer alan eserler için beş yıllık özel seçki diye belirtiyorsunuz, bu özel seçkiden bahseder misiniz?
Daha önce münferit temalarda sergilerim oldu. Bu sefer son 5 yıllık çalışmalarımdan bazılarını bir arada sunmak istedim. O yüzden buna sergi yerine “seçki” dedik. Geçmiş yıllarda sergilediğim ‘Gizli Özne’ ve ‘Düş Dünyam’ sergilerimden bazı eserleri bir araya getirdik. Hem diğer sergilerimi kaçıranlar için hoş bir fırsat yarattık, hem de yeni sezonda hazırlanmakta olduğum büyük küresel proje için bana moral ve motivasyon oldu.
- Sergide yer alacak yapıtları nasıl belirlediniz?
Daha önceki sergilerimde benim çok sevdiğim, daha çok kendi hikâyelerimi anlatmaya çalıştığım eserlerin, 1. ve 2. edisyonlarını koymaya özen gösterdim.
- Sergide yer alan yapıtlarınızın her birinin bir hikâyesi vardır, bizimle birkaçını paylaşır mısınız? Özellikle terk edilmiş binaları seçiyorsunuz çalışmalarınızda neden?
Elbette, hepsini kendi hikâyelerimle ya da dünyada yaşanmış hikâyelerle süslüyorum. Terk edilmiş, köhne binaları özellikle seviyorum mesela. ‘Düş Dünyam’ serisinin fotoğraflarını böyle birkaç mekân ve farklı şehirlerdeki metruk binalarda çektim. Bazı binalara özel izinle gittim. Daha sonra photoshop,ta kendi çocukluğumu, gençliğimi, yaşadıklarımı, duygularımı anımsatan karelerle birleştirdim. O çalışmalarımı ayrıca severim. Hamamlar, tarihi eserler, eski dokular, gölgeler de beni çeker. ‘Gizli Özne’ fotoğraflarındaki fonları da Ayasofya ve o bölgedeki hamamlarda çekmiştim ağırlıklı olarak. Bunları kolajlar aracılığı ile, kadın hikâyeleri ve kadının gizli gücünü anlatmaya çalışan unsurlarla bir araya getirmiştim. Bu tarz birleştirmeleri, kadının duyarlılığı ve gücüne dair vurgulamaları seviyorum.
Erkek egemen bakışına bir başkaldırı... - Neden ‘Gizli Özne’ ve neden ‘Düş Dünyam’? |