Reklamda yeni rota Alevi TV'ler
Kebapçı ve türkü bar reklamlarıyla yayın hayatına başlayan Alevi kimliği üzerine odaklanan televizyon kanalları, reklam verenlerin yeni adresi oldu.
cumhuriyet.com.trSon yıllarda ardı ardına yayına başlayan ve Alevi kimliği üzerine odaklanan televizyon kanalları, reklamcılığa yeni bir soluk getirdi. Servetlerini yıllardan beri inanç ve kültürleri için harcayan Alevi işadamları, bir yandan kendi medyalarını yaratırken diğer yandan pazarlama ve pazarlama iletişimi ile tanışıyor. Alevi hassasiyeti olan kanallar ise kebapçı ve türkü barların reklamlarıyla geçinemeyeceklerini anlayıp, reklam departmanları kuruyor, pazarlama müdürleri tayin ediyor.
Marketing Türkiye’nin son sayısında yayımlanan ‘Televizyonda Alevi açılımı’ haberine göre şu anda yayına devam eden ve kendisini Alevi veya Alevi hassasiyetli televizyon olarak tanımlayan altı kanal bulunuyor. Bunlar; Cem TV, Dem TV, Ekin TV, Kanal 12, Su TV, Yol TV. İlk yıllarda Alevi TV’lere reklam verenlerin çoğunu mahalle esnafı oluştururken Baktat, Keyveni Catering, Seven Hill ve Munzur Su gibi Alevi işadamlarının sahip oldukları markalar da destek amacıyla reklam vermeye başladı.
Türkü bar, emlakçı, konser, butik otel ve yeni çıkan kaset reklamları da TV bütçelerini döndüremeyince kavgalar, bölünmeler ve elden çıkarmalar başladı. Birçok Alevi TV’si el değiştirdi.
Artık büyüklerle çalışıyorlar
Beş yıl önce ‘Kanatçı Babo’dan reklam almakta zorlanan, hatta reklam alabilmek için tanınmış markaların reklamlarını ücretsiz yayımlamayı bile göze alan Alevi TV’leri, şimdilerde, Next&Next Star, Ev-Kur, Türk Telekom, Denizbank, Vodafone ve THY gibi birçok kurumsal şirketten reklam almaya başladı.
Reklam ajanslarıyla da çalışmaya başlayan Alevi TV’leri, Türkiye medyasında yeni bir tematik reklam mecrası yarattılar. Bugüne kadar 5 Alevi kanalının kuruculuğunda yer almış olan ve hâlâ Dem TV, Su TV ve Kanal 12’de hisseleri bulunan gazeteci-yazar Şükrü Yıldız, “İş dünyasında adı olan Alevi işadamlarına gittiğimizde bize maddi yardım yapacaklarını ancak markalarının TV’de reklam olmamasını istiyorlardı” dedi.