Reklam kampanyası Katolik Kilisesi'ne yaradı

Roma Katolik Kilisesinin, bazı papazların çocuklara yönelik taciz ve tecavüz vakaları nedeniyle ABD'deki imajının ağır bir darbe almasının ardından televizyonlarda başlattığı reklam kampanyasından olumlu sonuçlar alındığı bildirildi.

cumhuriyet.com.tr

Reklam kampanyasının başkanı Tom Peterson, Roma'daki Papalık Santa Croce (Kutsal Haç) Üniversitesinde yaptığı sunumda, kampanyanın devam ettiğini belirterek, "Kampanya, istediğimiz hedefe ulaşmamızı sağladı. Spotları izleyen Katoliklerin yüzde 53'ü kiliseye dönmeye ikna olmuş görünüyor" dedi.

Taciz ve tecavüz vakaları nedeniyle kiliseye kırgın ve küskün olan Katoliklerin gönlünü yeniden kazanma amacıyla, "Katolikler Eve Dönün" sloganı altında sürdürülen reklam kampanyasının başkanı Peterson, reklam kampanyasını iki yıl içinde yaklaşık 20 milyon kişinin izlediğini ifade etti.

Peterson, Vatikan'a bağlı üniversitede "Kilise'de İletişim: Kimlik ve Diyalog" adı altında düzenlenen konferansta, kampanya için hazırlanan 3 ayrı spotun 8 eyalette özellikle yerel kanallarda yayımlandığını kaydetti.

ABD'de kendilerini Katolik olan tanımlayan kişilerin yüzde 70'inin günlük yaşamlarında dinlerinin gereğini yerine getirmediğini kaydeden Peterson, "Kampanyamızın hedef kitlesi, şahsi nedenler başta olmak üzere bir şekilde kiliseden uzaklaşmış kişilerden oluşuyor. Onların yeniden yuvaya dönüşlerini sağlamayı amaçlıyoruz" diye konuştu.

Roma Katolik Kilisesi, ABD'de kendisine bağlı papazların çocuklara yönelik taciz ve tecavüz vakaları yüzünden mağdurlara milyarlarca dolar tazminata mahkum olması nedeniyle kamuoyu nezdinde ciddi bir itibar kaybına uğramıştı.