Prada ilk mağazasıyla Nişantaşı'nda

Dünya lüks ürünler sınıfındaki markalardan biri olan Prada, ''Avrupa ile Asya arasında ilgi çekici bir basamak'' ve ''gelişme, büyüme potansiyeline sahip bir pazar'' olarak değerlendirdiği Türkiye'deki ilk mağazasını Nişantaşı semtinde açtı.

cumhuriyet.com.tr

Prada İdari İşlerden Sorumlu Genel Müdürü Sebastian Suhl, Mimar Roberto Baciocchi tarafından tasarlanan, iki katlı 1.000 metrekarelik mağazanın açılışı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında, Prada hakkında bilgi verdi.

Suhl, soruları yanıtlarken, perakendeye önem verdiklerini, Prada'nın 2007 yılından bu yana doğrudan perakendeyi ön plana alma stratejisi çizdiğini ifade ederek, doğrudan perakendenin, toplam satışlar içerisinde yüzde 70'lik pay almasının hedeflendiğini söyledi.

Sebastian Suhl, 2007'de bu oranın yüzde 52 civarında iken, bugün yüzde 60'ın üzerinde olduğunu açıklayarak, bütün dünyada bu stratejiyi desteklemek amacıyla 100 milyon avroluk yatırım yaptıklarını, gerekli görüldüğü takdirde yatırımların süreceğini vurguladı.
Türkiye'de mağaza açma konusunda geç kalıp kalmadıklarına yönelik soru üzerine Suhl, geç kalmadıklarını belirterek, ''Türkiye'de iyi bir varlığımız var ve ortağımızla iyi biçimde temsil ediliyoruz. Türkiye'de takdir gördüğümüzü hissediyoruz. Mağaza, Türkiye'ye duyduğumuz güvenin ispatı'' dedi.
 

İkinci mağaza 2010'un ilk yarısında açılacak

Sebastian Suhl, ikinci mağazalarını 2010 yılının ilk yarısında İstinye Park'ta açmayı planladıklarını ifade ederek, Ankara ve tatil beldelerini dikkatli biçimde incelediklerini, İstanbul'da da sadece Avrupa yakasında kalmayacaklarını, Asya yakasında da genişleyeceklerini bildirdi.

Suhl, İstanbul'daki mağazanın kasım ayı sonunda açıldığı hatırlatılarak, satışlara ilişkin bir soruya ''Çok başarılı olacağımızı şimdiden gördük'' karşılığını verdi.

Mağazadan şu ana dek en fazla hangi ürünün satıldığının sorulması üzerine Suhl, ''Bütün yelpazelerde beklentilerin karşılandığını söyleyebiliriz'' dedi.

Suhl, mağazalarında satılan ürünlerin büyük kısmının, İtalya'daki 17 fabrikalarında üretildiğini, Türkiye'den aldıkları ürünlerin tüm mağazalarında olduğu gibi Türkiye'de de aynı oranda bulunacağını kaydetti.

Türkiye'nin uzun süredir takip ettikleri bir piyasa olduğunu belirten Suhl, Türkiye'ye özgü ürünler sunmaya devam edeceklerini bildirdi.

Suhl, İstanbul'un, Almanya gibi olgunlaşmış Avrupa pazarlarına veya Singapur gibi yükselmekte olan pazarlarla kıyaslanabileceğini belirterek, ''İlk birkaç haftayı göz önünde bulundurarak, çok başarılı olacağımızı söylemek mümkün'' dedi.

Mağaza açılışının zamanlamasına yönelik olarak da Suhl, rakipleri mağaza açtığı için mağaza açmadıklarını, bunu piyasa ihtiyaç duyduğu için yaptıklarını söyledi.

Suhl, Orta Doğu ve Körfez ülkelerinin öncelikli pazarlar olduğuna işaret ederek, ''Dubai, Abu Dabi ve Katar, önemli fırsatlar olduğu için hızlı hareket etmemiz gerekiyor'' diye konuştu.