‘Pop yıldızı artık tıklanmaya bağlı’

Ünlü pop şarkıcısı Martha Wash ve Serhat Hacıpaşalıoğlu ile yetenek yarışmalarını va pop müziği konuştuk.

Ceren Çıplak

 

Geçen yılki Eurovision Şarkı Yarışması’nda “I Didn’t Know” şarkısıyla San Marino’yu temsil eden Serhat Hacıpaşalıoğlu, “It’s Raining Men” şarkısıyla bir dönem dünya müzik listelerini altüst eden ABD’nin pop, R&B ve dans müzik alanındaki kült sanatçısı Martha Wash ile düet yaptı. Hacıpaşalıoğlu’nun önderliğinde düzenlenen fizy 20. Liseler Arası Müzik Yarışması’nda da jüri olarak yer alan Wash, Hacıpaşalıoğlu ile “I Didn’t Know” adlı şarkıyı seslendirdi. Parça, dünya müzik piyasasında görücüye çıktı. İkili ile sohbetimiz ses yarışmalarından başlayarak pop müziğe ilerledi.

-Televizyonlarda yapılan ses yarışmaları tüm dünyada ilgiyle takip edilliyor. Bu ses yarışmaları gençlere ne katıyor?

S.H: Uzun bir televizyon kariyerim var ve bu yarışmalar müzik yarışması değil televizyon şovları aslında. Hatta bu yarışmalara müzik şov değil casting şov diyorum. Bizde de üç aylık süreç içinde insanlar biraz popüler hale getirilip sonra unutuluyor. Yapımcılar da bu konuya hiç özen göstermedi. Bu bir tüketim mekanizması. Evet, halk seviyor, tanınmamış kişilerin yeteneklerini göstermesinden halk gerçekten hoşlanıyor. Ama gençlere kariyer yaptırabilenler sadece büyük ülkelerin programları.

M.W: Ben bu şovların iyi olduğunu düşünüyorum. Çünkü insanların kendilerini ve yeteneklerini gösterebildikleri platformlar bunlar. Ama tek katılmadığım şey yaş limiti. ABD’deki yarışmalardan çıkanlar yıldız oluyor ama.

-Bugün pop müziğin neredeyse içi boşaltılmış durumda. Pop müziğin yeniden yükselişe geçmesi için neye ihtiyacı var?

S.H: Artık müzik türleri arasında keskin bir sınır kalmadı. Her şey bir şeyden beslenerek devam ediyor. Pop, bir fast food malzemesine dönüştü.

M.W: Evet fast food. Zaman değişiyor ve müzik endüstrisinde de değişimler yaşanıyor zamanla. Bu değişimlerin iyiye gitme gibi bir zorunluluğu yok. İnsanlar değişime adapte oluyor. Sen yaşlandıkça senden sonra gelen yeni nesil değişimler talep edebiliyor.

-Pop müzik çöküşte mi?

S.H: Bir gerilemede olduğunu ve tekrara düştüğünü görüyorum. Tekrara düşmekse aslında sadece müzik anlamında değil her alanda tekrara düşmek büyük bir yanılgıdır. Büyük bir gerilemedir.

M.W: Bugünkü gençlik teknoloji ile çok iç içe olduğu için aslında bunun bazı zevkleri gerilettiğine inanıyorum. Bir de yeni jenerasyon çok kolay ulaştığı için daha az değer veriyor. Daha az değer verildiği için bazı şeyler çok kolay basitleşiyor ve çok kolay çöpe atılıyor.

-Yeni jenerasyon tüketilebilir müzik mi istiyor?

M.W: Evet, kolay tüketilebilir müzik istiyor. Artık artırılabilir müzikler yok hayatımızda. Hava gibi kolay ulaşılabilen, insanların değer vermeden iki dakikada sahip olabileceği çok kolay müzikler yapılıyor.

-Öyleyse şarkılarınızın bugün bir tıkla indirilmesi size ne  hissettiriyor?

M.W: İnsanların seni sevmesine gerek yok. Artık tıklanma sayısına bağlısın. Bir pop yıldızı da artık tıklanma sayısına bağlı. Bundan daha fazlası değilsin.

-Peki, bir tıkla şarkı yapmak mümkün mü?

M.W: Evet, öyle oldu artık... Şu anda insanların müzik yapmak için ne yeteneğe ne de sese ihtiyaçları var.