Piyanoda bir Atatürk genci
İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası O'nun için çaldı. İDSO'nun yöneticilerini dün akşam Fulya Sanat Merkezi'nde verdikleri "Atatürk Haftası" konserinin izlencesi için kutluyorum. Gerçekten anlamlı bir izlence oluşturmuşlar.
cumhuriyet.com.trPolonyalı şef Marek Pijarowski’nin yönettiği orkestranın, ikinci bölümde geniş bir kadroyla seslendirdiği Richard Strauss’un senfonik yapıtı “Bir Kahramanın Yaşamı”nı, sanırım salonu dolduran tüm müzikseverler Atatürk’le özdeşleştirerek dinlemişlerdir. Konserin başlangıç yapıtı olan Brahms’ın “Trajik Uvertür”ünün ise, Atatürk’ün kurduğu Cumhuriyet’in 88 yıllık yaşamındaki trajik dönüşümü düşündürmemesi olanaksızdı. Gençlere her zaman güvenen ve bu güvenini “Gençliğe Sesleniş”te en somut biçimde dile getiren Büyük Atatürk’e adanan bu konsere solist olarak genç bir yeteneğin seçilmesi de çok doğru.
Henüz on yedi yaşında olan ve müzik eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Doç. Hülya Barut’un öğrencisi olarak sürdüren piyanist Orçun Yıldıran, Liszt’in “Macar Halk Ezgileri Üzerine Fantezi” adlı yapıtını (Halk müziğimizin araştırılmasına büyük önem veren Atatürk’e adanan bir konser için bir doğru seçim daha!) orkestranın sevecen ve titiz eşliğinde, coşkulu ve sıcak bir yorumla seslendirdi.
Çarşamba akşamı Saim Akçıl yönetimindeki Tekfen Filarmoni ile Liszt’in 2. Piyano Konçertosu’nu yorumlayan İdil Biret ve Perşembe akşamı Sascha Goetzel yönetimindeki Borusan Filarmoni ile Saygun’un 1. Piyano Konçertosu’nu yorumlayan Gülsin Onay gibi iki ustadan sonra dinlediğim bu genç piyanist gelecekte adından çok söz ettirecek diyorum.