"Pistin kontrolleri zamanında yapıldı"
Devlet Hava Meydanları Genel Müdürlüğü, Atatürk Havalimanı'nda Ukraynalı Havayolu şirketi Dneprovia'ya ait Dneprapetrovs-İstanbul seferini yapan uçağın pisten çıkması ile ilgili iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti. 06/24 pistinin uçağın pist başına kadar hassas yaklaşmasını sağlayan sistemininin uçuş kontrollerinin zamanında yapıldığını bildirdi.
cumhuriyet.com.trDevlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü (DHMİ) tarafından yapılan açıklamada, Türkiye hava sahasında bulunan hava seyrüsefer yardımcılarının kontrol uçuşlarının DHMİ envanterinde bulunan iki adet kontrol uçağı ile yapıldığı belirtilerek, gerek olumsuz meteorolojik koşullar gerekse zaman zaman uçaklarda meydana gelen teknik aksaklıklar nedeniyle bazı hava seyrüsefer yardımcılarının kontrollerinde kısa süreli gecikmeler yaşanabileceği ifade edildi.
"Pistin frenleme sistemi de 'iyi' derecede"
Atatürk Havalimanı'nda bulunan 06/24 pistinin RWY 24 ILS uçuş kontrolünün 4 Şubat'ta, RWY 06 ILS uçuş kontrolünün ise 4 Mart'ta yapıldığı vurgulanan açıklamada, şöyle denildi:
"Tümü ile Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) kural ve standartlarında hazırlanan ve uygulanabilirliği uçuş kontrolleri ile teyit edilen hiçbir alet iddia edildiği gibi uçakların pistten çıkmalarını neden olması söz konusu olamayacağı gibi hadisede rol oynadığı ileri sürülen ILS alçalmalarının anılan tarihte yürürlükte olmadığı hususu da gerçeği yansıtmaktan uzak. Hadise günü ve öncesinde yayımlanmış NOTAM'ların incelenmesi de ithamların gerçersizliğini teyit edecektir. 06/24 pisti periodik ILS uçuş kontrolleri zamanında yapılmıştır. Ayrıca kazaya konu olan pistin frenleme bilgileri de belirlenmiş olup, frenlemenin en üst düzey olarak tabir edilen 'iyi' derecede olduğu tespit edilmiştir."