Oyun değil e-spor

Online oyun dünyasının on yaşına giren fenomeni Knight Online, geçen hafta Gamex Fuarı'na çıkarma yaptı ve oyuncularıyla buluştu. Biz de, milyonlarca gencin saatlerini bilgisayar başında zaman harcamasına neden olan bu fenomenin yetkililerine bu işi nasıl becerdiklerini sorduk.

Deniz Ülkütekin/ Cumhuriyet

Knight Online, video oyunu kavramını, bireysel bir iş olmaktan çıkardı. Piyasada olduğu on sene içinde, bölgesel hatta kıtasal gruplar ortaya çıkararak bir kilometre taşı niteliği kazandı. Koreli NTT Games tarafından, üretilen ve on yılda dünya çapında milyonlarca hayran edinen bu oyun, geçen hafa, İstanbul'da yapılan Gamex fuarına adeta çıkarma yaptı. Gürültülü, genç kalabalığın içinde biz de vardık. NTT Games firmasının CEO'su Sean Lee'yi yakaladık ve ona bu bilgisayar fenomeninin sırlarını sorduk.

-Knight Online serüveni başlayalı neredeyse on yıl oldu. Bu sürede neleri başardınız. Bundan sonraki hedefleriniz nedir?

Bu çok uzun bir hikaye. Bu sorunun cevabını tam olarak kimse veremez. Biz sadece elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştık. İlk başladığımızda, oyun Kore'de pek popüler değildi, daha çok Amerika kıtasından oyuncularımız vardı. Sonra, teknik sorunlar ve oyun tasarımcısıyla olan ilişkilerdeki problemleri aşmak gerekiyordu. Başlangıçta odaklandığımız konular bunlardı. Ancak biraz zaman geçince fark ettik ki, insanlar bu oyunu bireysel olarak oynamaktansa, grup halinde oynamayı tercih ediyor. Biz de, grup halinde hareket edilmesini kolaylaştıracak geliştirmeler için çalışmaya başladık. Knight Online'ı devasa bir RPG (Rol Yapma Oyunu) olarak tanımlayabiliriz, ama başlangıçta pek de böyle değildi. Teknik açıdan oyunda şu an var olan geliştirilebirilik yoktu. Ben de yapımcıyı, buna yönelmesi için bir hayli zorladım. Mesela, daha büyük bir harita yapmasını istedim.

-Knight Online ilk yayınlandığında, internet üzerinden oyun oynamak,  şüpheli bir durumdu. Bağlantı hızları düşüktü, servislerle ilgili problemler vardı. Siz bu işin bu kadar gelişeceğini düşünüyor muydunuz?

Evet, altyapı teknolojileri devamlı gelişiyor. Günümüzde internet altyapısı da buna fazlasıyla uyumlu hale geldi. Knight Online oynamak da son derece mütevazi bilgisayar özellikleriyle mümkün. Oyunu popüler kılan en önemli sebeplerden biri de bu bence.

-Yeni oyununuz Kingdom Online'dan bahsederseniz, neler söylersiniz?

Türkiye özelinde bir oyun tasarlanmasını istedik. Zaten, artık bu oyuna “elektronik-spor” diyebiliriz. Aslında oyunu da bir sene geciktirdik. Çünkü yaptığımız testlerden geri dönüşler sonrasında, oyuna yenilikler ekledik. Oyunun altyapısını, e-spora daha uygun hale getirdik. Bunu geliştiricilere kabul ettirmek de zor, ama başardık.

VİDEO OYUNU ASOSYALLİK DEĞİL

NTT Games Türkiye Operasyon müdürü Serhan Kazar, video oyunlarının yeni bir sosyalleşme biçimi olduğunu düşünüyor.

- 2015 hedefleriniz nedir?

Önümüzdeki yıl etkinliklerle geçecek. Ofiste takılmak yerine, oyuncularla birarada olmayı istiyoruz. Geçen hafta, Knight Online'ın 16 klan lideriyle yemek yedik. Onları onore etmek de isiyoruz. Onlar onore oldukça, oyunculuğun değerli birşey olduğunu daha iyi anlaycaklardır. Oyun oynamanın ebeveynler tarafıdan boşa vakit harcanma olarak görünmesini, değiştirmeye çalışıyoruz. Kolay değil ama bizim gibi düşünen insanların sayısı artarsa bir nebze olsun değişim yaratabiliriz.

-Oyun oynamak, asosyallik gibi bir algı da var.

Dünyada çok farklı etkinlikler var. Çok büyük alanlarda, stadlarda, meydanlarda etkinlikler yapılıyor. Aslında sosyalleşmenin şekli değişiyor. Ben çocukken, oturduğum sitede, hergün istisnasız, üç maç yapardım. Bugün aynı sitede hiçbir çocuk sokakta değil. Bunu görmezden gelemeyiz, ama daha efektif hale getirebiliriz. Bu hafta yaptığımız etkinliklerde, sekiz senedir, internette beraber oynayan oyuncular, ilk defa birbirleriyle tanıştı. Buna vesile olmak da çok güzel birşey.