Organikte 2.5 milyarlık hedef
Ege Bölgesi’nin yüzde 74 paya sahip olduğu Türkiye organik ürün ihracatının, 2023’te 2.5 milyar dolara ulaşması planlanıyor. Türkiye geçen yıl 68 ülkeye toplam 87 milyon dolarlık organik ürün sattı.
YUSUF ÖZKANÇeşme’de Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) ve Tarımsal Ürün Kontrol ve Sertifikasyon Kuruluşları Derneği (KSKDER) işbirliğinde düzenlenen Organik Tarım Çalıştayı’nda konuşan Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, Türkiye’nin organik gıda ürünü ihracatının 2017’de yüzde 10.3’lük artışla 21 bin tona ulaştığını, bu ihracatın yüzde 74’ünün Ege İhracatçı Birlikleri’ne üye şirketler tarafından yapıldığını söyledi.
Celep, “Ülkemizin en büyük pazarı Avrupa Birliği. 68 ülkeye organik ürün ihraç ediyoruz. En fazla ihraç edilen organik ürünler sırasıyla çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, fındık ve kuru kayısı” dedi.
Yüzde 1’den az
Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Avcı da, dünyada organik ürün sektörünün son 15 yılda yüzde 500 büyüdüğüne dikkat çekti. Avcı, tahmini pazarın 90 milyar dolara ulaştığını, bu pazarda Türkiye’nin aldığı payın yüzde 1’i bile bulmadığını anlattı. Toplantıda İzmir’de 23 ilçede 3 bin 451 üreticinin 21 bin 883 hektar alanda 129 çeşit organik bitkisel üretim yaptı bilgisi verildi.