Online Alışveriş Pazarı Giderek Büyüyor
İnsan nüfusunun artması ile birçok ürünün alımı ve satımı konusundaki ekonomi gelişmekte ve büyümektedir.
cumhuriyet.com.trDünya üzerinde en geçerli ticaret şekli ürün sahiplerinin ürünleri fiziki olarak teşhir etmesi ve alıcılarında ürünleri inceleyerek alışverişin yapılmasıdır. Ancak günümüzdeki teknolojik gelişmeler ile dijital ortamın kullanımı çok fazla yaygınlaşmıştır. İnsanların çok bulunduğu büyük caddelerde mağazalar açmanın ticareti kolaylaştırması gibi, insanların çok fazla olduğu dijital ortamlarda da mağazalar açılması ticaret potansiyelini arttırmaktadır. Son yıllarda bu konudaki gelişmeler ile sanal alışverişlerin geleneksele oranı da oldukça arttı. Önceleri bu konuda çok ciddi alt yapı sağlayan büyük üreticilerin açtığı sanal mağazalar ciddi cirolar yaparak insanların online alışveriş ile tanışmasını sağladı. Bu başarı diğer firmaları ve girişimcileri de harekete geçirmeye fazlası ile yetti. Birçok firma ürün ve hizmetlerini dijital ortamlarda alıcılara sunmaya başladı.
Sanal Alışverişler Yan Sektörler de Yarattı
Üzerinde çok fazla yatırıma sahip olunan bu dijital ortamlar tanıtım ve bilgi paylaşımı olarak oldukça etkili şekilde kullanılabilmektedir. Ancak direkt olarak ürün ve hizmet satışında da yakın zamanda ciddi bir atak yapmış durumdadır. Tüm dünyada başlayan bu atak ülkemizde de oldukça hızlı bir şekilde gelişmektedir. Son yıllarda yapılan araştırmalarda ülkemizdeki alışveriş davranışlarının da değişmekte olduğu ve online alışveriş kültürünün ülkemizde yapılmaya başlandığı açık bir şekilde ortaya çıkmıştır. Halen birçok insanın online alışveriş yapmamış olması da bu alanın gelişme konusunda önünün çok fazla çık olduğunu göstermektedir. Sorunsuz bir şekilde alışveriş yapılabilmesi ve insanları bunu gözlemlemesi online alışveriş konusundaki olumsuz önyargılarında yıkılmasını sağlamaktadır. E-ticaretteki artış, bu alanda yan sektörlerin de oluşmasını sağladı. Örneğin markalar son yıllarda daha fazla müşteriyi çekebilmek ve satış hacimlerini artırmak için indirim kuponu yayınlamaya başladı. Bu kuponlar sayesinde online satış sitelerinde ödeme yaparken ek indirimler sunarak insanları kendi markalarına çekmeye çalışıyorlar. Bu durum da yeni bir sektörün doğmasına neden oldu. Tüm sitelerin indirim kodlarını aramanın zorluğundan doğan bu indirim kuponu sektörünün temeli, bütün online satış sitelerinin kuponlarının bir arada bulunması ve ücretsiz olarak insanlara sunulması esasına dayanıyor. Bu alanda en eski sitelerden biri olan indirimvekuponu.com 4 yıllı aşkın bir süredir kullanıcılarına tüm sitelerin indirim kodlarını ücretsiz olarak yayınlıyor. Sitede marka veya kategori bazlı indirim kuponları aranabiliyor. Bir kullanıcı bu siteye girip güncel bir gittigidiyor indirim kuponu aradığında direkt olarak arama kutusuna marka adını yazarak da arayabiliyor. Bunun gibi tüm markaların kuponları sürekli güncellenerek tüketicilere sunuluyor. Bu da online alışveriş severlerin zaman ve paradan tasarruf etmesini sağlıyor.
Yapılan araştırmalarda online şekilde yapılan alışverişlerin özellikle özel günlerde çok fazla arttığı görülmektedir. Bu durum kolay bir şekilde ürüne ulaşma konusundaki istekten ve bunun başarılı şekilde sağlanabilmesinden kaynaklanmaktadır. Ayrıca online alışverişin tercih edilmesindeki en önemli nedenlerden birisi de uygun fiyatlar olmaktadır. Fiyat araştırması konusunda fiziki olarak mağazaların gezilmesi ciddi bir şekilde zaman kaybına yol açtığı bilinmektedir. Ancak internet üzerinden kolay bir şekilde fiyat araştırması ve karşılaştırması yapılabilmektedir. Bu durumda da en uygun fiyatların internet üzerinden bulunabilmesi alışverişinde burada yapılmasını sağlamaktadır. Üreticiler veya ticari amaçla bu ürünleri satanların uygun fiyat ile tüketicileri çekmesi oldukça mümkün gözükmektedir. Yapılan araştırmalarda birçok yeni firmanın ve sitenin bu alana yatırım yapmaya başladığı ve marka oluşturmaya başladığını göstermektedir. Bu durum da ilerleyen zamanda alışverişlerin çok daha büyük bir kısmının online olarak yapılması sağlayacağını ortaya çıkartmaktadır.