Okulu bırakan bırakana
2012-2013 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde toplam 136 bin 115 öğrenci örgün eğitimden ayrılarak okulu bıraktı.
cumhuriyet.com.trKesintili eğitim sisteminde, zorunlu eğitimin 12 yılı çıkarılmasına karşın ortaokulun ardından öğrencilerin açık liseye geçerek eğitime devam etmesini sağlayan düzenleme kapsamında 2012-2013 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde toplam 136 bin 115 öğrenci örgün eğitimden ayrılarak okulu bıraktı.
Kesintili eğitim sistemine geçişle birilikte 4+4+4 olarak kademelendirilen eğitim sisteminde kız çocukların okullardan alınarak evlere kapatılacağına yönelik endişeler haklı çıktı. 2012-2013 eğitim-öğretim yılıyla birlikte uygulanmaya başlanan sistem kapsamında ortaokulun ardından öğrencilerin yaygın eğitim kapsamında da eğitime devam etme imkânı verilmesi nedeniyle on binlerce öğrenci okulu bıraktı.
Kesintili eğitim sistemine göre 8. sınıftan sonra ortaokulu bitiren öğrenciler 12 yıllık zorunlu eğitimin son 4 yılını örgün eğitim yerine yaygın eğitim aracılığıyla da tamamlayabiliyor. Bu durum İslam inancına göre kız öğrencilerin örgün eğitime devam etmeme nedenleri olan “karma eğitim”, “yatılı okul” ve “türban yasağını” kısmen ortadan kaldırıyor. Başka bir deyişle 8. sınıftan sonra zorunlu olmasına karşın aileleri tarafından örgün eğitime gönderilmeyen kız çocuklar 9, 10, 11 ve 12. sınıfları evde oturarak açık lise aracılığıyla okuyabilecek.
MHP Ankara Milletvekili Zuhal Topcu’nun konu hakkındaki soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, 2012-2013 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde ortaokuldan sonra örgün eğitimi bırakan öğrencilerin sayısını 136 bin 115 olarak açıkladı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın verilerine göre birinci dönemde örgün eğitime devam ederken 9. sınıfı bırakarak açık liseye kayıt olan öğrencilerin sayısı 95 bin 561, 10. sınıfı bırakan öğrencilerin sayısı 21 bin 639, 11. sınıfı bırakan öğrencilerin sayısı 13 bin 737 ve 12. sınıfı bırakan öğrencilerin sayısı ise 5 bin 178 olarak belirlendi.
ÖNDER istemişti
İmam Hatip Liseleri Mezunları Derneği (ÖNDER), kesintili eğitim düzenlemesinin TBMM Milli Eğitim Komisyonu’ndaki görüşmeleri sırasında komisyona sunduğu raporda kız öğrencilerin İslam inancına göre mükellefiyet çağına göre eğitim programının düzenlenmesini önermişti. Raporda, özellikle Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde farz, gelenek, inanç ve vicdani yönelik dolayısıyla İslam inancına göre mükellefiyet çağındaki kız çocuklarının yatılı okullara karma ortama ve zorunlu eğitim dayatması dolayısıyla örgün ortama katılmasının engellendiği savunulmuştu. ÖNDER’in önerisinde bu kapsamda örgün eğitimin yanı sıra yaygın eğitime geçişin sağlanması talep edilmişti.