Öğretmenlik eğitimi yenileniyor
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) öğretmen yetiştirme programlarını güncelleme sürecini tamamladı. YÖK’te Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ve eğitim fakülteleri dekanları ile gerçekleştirilen toplantıda 25 öğretmenlik lisans programlarının önümüzdeki yıldan itibaren yenilenecek programları açıklandı.
Ozan ÇepniYükseköğretim Kurulu (YÖK) öğretmen yetiştirme programlarını güncelleme sürecini tamamladı. YÖK’te Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ve eğitim fakülteleri dekanları ile gerçekleştirilen toplantıda 25 öğretmenlik lisans programlarının önümüzdeki yıldan itibaren yenilenecek programları açıklandı.
Öğretmenlik üniversite lisans eğitimini güncel ihtiyaçlara göre yeniden şekillendirmek üzere 2 yıldır devam eden çalışmalar tamamlandı. YÖK koordinasyonunda daha önce 1997, 2006 ve 2009 yıllarında güncellenen öğretmen yetiştirme lisans programları 10 yıl sonra yenilendi. YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Mehmet Şişman’ın sunumuna göre öğretmenlik lisans programında gerçekleştirilen değişiklikler şöyle:
Yeni eğitim/eğitim bilimleri fakülte şablonunda bölüm adlarındaki ilköğretim ve ortaöğretim ifadeleri kaldırıldı. Üniversite ve fakülteler arasındaki haftalık ders saati, ders kredisi ve AKTS yönlerinden uyumsuzluklar giderildi. Öğretmenlik lisans programlarındaki dersler, Öğretmenlik Meslek Bilgisi (MB), Alan Eğitimi (AE) ve Genel Kültür (GK) dersleri olmak üzere üç gruptan oluşturuldu. Programlarda ders kategorileri, MB dersleri yüzde 30-35; GK dersleri yüzde 15-20 ve AE dersleri de yüzde 45-50 olarak belirlendi. Lisans programlarının toplam kredileri, uluslararası standartlar da gözetilerek toplam yerel kredileri, 140-150 arasında oluşturuldu.
Engellilere özel ders
Sunuma göre, “Beden Eğitimi Öğretmenliği” sporcu yetiştiren program niteliğinden çıkartılarak programa, spor öğretimi ve sağlıklı yaşamla ilgili, özellikle engellilere yönelik etkinlikleri içeren dersler eklendi.
“İlköğretim Matematik Öğretmenliği” programı Fen- Edebiyat Fakültesi matematik programı niteliğinden çıkartılarak matematik öğretiminde ilişkilendirme, problem çözme, mantıksal akıl yürütme, matematik öğretiminde modelleme gibi derslerle matematik okuryazarlığının matematiksel düşünmenin kazandırılması ve matematik öğretimi ön plana çıkartıldı. “Müzik Öğretmenliği” bölümüne Batı müziği ağırlıklı içerik yerine Batı ve Türk musikisini temel alan müzik öğretimini ön plana çıkaracak şekilde güncellendi.