Öğretmenler borç içinde
Demokrat Eğitimciler Sendikası'nın Ar-ge kuruluşu'nun (DESAM) raporuna göre, öğretmenlerin yüzde 18'inin ev, yüzde 13'ünün otomobil, yüzde 38'inin tüketici kredisi, yüzde 31'inin ise eş, dost, akraba ve esnafa borcu var.
cumhuriyet.com.trDemokrat Eğitimciler Sendikası'nın Ar-ge kuruluşu Stratejik Araştırmalar Merkezi (DESAM) tarafından bin 143 öğretmen üzerinde yapılan anket araştırması raporunun 1. bölümü verileri sonuçlarına göre, öğretmenlerin yüzde 18'inin ev, yüzde 13'ünün otomobil, yüzde 38'inin tüketici kredisi, yüzde 31'inin ise eş, dost, akraba ve esnafa borcu var.
DESAM'ın araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin yüzde 69'u gelecekten umutlu olduğu ve öğretmenliğin eskisi gibi prestijli bir meslek olacağına inanıyor. Öğretmenlerin yüzde 81'i ise televizyonlardaki öğretmen - okul odaklı dizilerin gerçeği yansıtmadığını ve öğretmenliğin imajını zedelediğini söylüyor.
"Öncelikle ekonomik sorunlar çözülmeli"
Araştırmada; öğretmenlerin yüzde 62'si bu yıl sinema, tiyatro, opera, konser ve bale gibi etkinliklere hiç katılmadığını, yüzde 55'i konferans, panel, sempozyum gibi faaliyetlere hiç gitmediğini söylerken, yüzde 88'i günlük gazete okuyamadığını ve yüzde 63'ü ise ayda en az bir kitap okuduğunu söyledi. Öğretmenler sanatsal, kültürel ve bilimsel etkinliklere katılmama nedenlerini 'zamansızlık', 'ekonomik yetersizlik' ve 'yorgunluk' gibi ana başlıklar altında topladı. Öğretmenlerin yüzde 74'ü şahsi bilgisayarı olduğunu söylerken, internet ve e-posta adresini düzenli olarak sıklıkla kullananların oranı ise yüzde 72'de kaldı.
Öğretmenlerin yüzde 65'i genelde 100-200 TL civarındaki takım elbiseleri tercih ettiklerini söylerken, yılda bir takım elbise alan öğretmenlerin oranı yüzde 64 olduğu belirtildi. Öğretmenlerin yüzde 53'ü kirada otururken, "Bugüne kadar hiç lojmanda oturmadım" diyenlerin oranının yüzde 91 olduğu belirlendi. Öğretmenlerin, yüzde 84'ü ekonomik sorunlarının öncelikle çözülmesi gerektiğini düşünürken, yüzde 77'si ise eğitim sisteminde yapılan reformları gerekli gördüğünü kaydetti.
Yapılan anket sonuçlarını değerlendiren DES Genel Başkanı Gürkan Avcı, "Sınıflarımız bilgisayarlarla, internetle, akıllı tahtalarla donatıldığı zaman öğretmenin öneminin azaldığı gibi yanlış bir kanaat oluşmaya başlamıştır. Oysaki gelişen teknoloji öğretmene olan ihtiyacı daha fazla artırdığı gibi her an gelişen bilgi ve teknolojiye ulaşmak için nitelikli, donanımlı, sorunsuz iyi bir öğretmene olan ihtiyacı da adeta zorunlu hale getirmiştir. Fatih Projesi, 4+4+4 reformu gibi önemli reformlar başta olmak üzere eğitim sisteminde yapılan hiçbir düzenleme öğretmenlerin proaktif desteği olmadan başarı getiremez" dedi.
"Eğitim ordusu bir bütündür ayrımcılık yapılmamalıdır"
DES Genel Başkanı, tüm eğitim çalışanlarının sorunlarının çözülmesini ve ücretlerinin iyileştirilmesi gerektiğini belirtirken öğretmenlerin aldıkları ücretle zorunlu ihtiyaçlarını zor karşılayabildiklerini söyledi. Ayrıca Avcı, Başbakan Erdoğan'dan ve Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'den öğretmenler için daha fazla fedakarlık yapmalarını ve öğretmen maaşlarının en az 3 bin TL'ye çıkarmaları gerektiğini dile getirdi. Ekonomik sorunları çözülmüş öğretmenlerin mutlaka diğer sorunların üstesinden gelecek ve ülkemizi muasır medeniyet hedefine çıkaracaklarını söyledi.