Nycomed, Türkiye pazarına girdi

Danimarkalı ilaç firması Nycomed, 25 milyon dolar başlangıç ciro hedefi ile Türkiye pazarına girdi.

cumhuriyet.com.tr

Konuya ilişkin Ceylan Intercontinental Otel'de düzenlenen basın toplantısında konuşan Nycomed Satış Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkan Yardımcısı Guido Oelkers, temsil ettiği kurumun, gastrointestinal sistem, ağrı kesiciler, enfeksiyon, solunum hastalıkları, osteoporoz ve doku yönetimi konularında uzmanlaşmış özgün portföyüyle global bir ilaç şirketi olduğunu söyledi.

Oelkers, dünyanın en büyük 25 ilaç şirketi arasında bulunan Nycomed'in, 136 yıl önce Norveç'te kuruluşundan bu yana çok çeşitli sağlık sistemlerine dünyanın her yerinde destek verdiğini ve dinamik bir şekilde büyüdüğünü kaydetti.

Guido Oelkers, dünya genelinde ürünleri 100'den fazla ülkede bulunan, 12 bin kişiye istihdam sağlayan ve merkezi İsviçre Zürih'de bulunan firmanın 2009 yılında 3,2 milyar avro toplam ciroya ulaştığını belirtti.

ABD ve Japonya'da iş ortaklıkları ile çalışmalarına devam eden Nycomed'in en büyük pazarlarından birinin Rusya olduğunu, Singapur'da açılan ofis ile Asya'da, Dubai'de açılan ofis ile Orta Doğu'da genişlemeye başladıklarını belirten Oelkers, Latin Amerika bölgesinde ise Brezilya, Arjantin, Meksika ve Venezuella'da hızlı bir büyüme gösterdiklerine dikkati çekti.
Nycomed'in bugün tüm yatırımları ile Meksika, Rusya, Çin, Hindistan, Brezilya ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelere odaklandığını ve gelişmiş ülkelerden daha fazla, önemi gittikçe artan gelişmekte olan pazarlara yatırım yaptıklarını dile getiren Oelkers, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Türkiye, önemli altyapısıyla hızla büyüyen bir pazar. Bu pazarının öneminin giderek artacağını düşünüyoruz. Türkiye'nin gelecekte ilaç sektöründeki öneminin de artacağı bellidir. Türkiye'nin bizim için çok güçlü bir pazar haline geleceğine inanıyorum. 2010'da Türkiye'de istikrarlı bir büyüme görmekteyiz. 2010 ve 2011'de Türkiye pazarı birim başına 2 hane büyüyecektir. Bu büyüme değer olarak yüzde 10 civarında olacaktır. Kişi başı tüketim oranının halen düşük olması nedeniyle Türkiye çok önemli bir pazar, çünkü birçok tedavide halen çok fazla şimdiye kadar ulaşılamayan ve tedavi edilememiş hasta var. Türkiye'de büyük bir medikal ihtiyaç var.''
Oelkers, Türkiye'de 2014 yılı sonuna kadar ilk 20 firmadan biri olmayı hedeflediklerini belirterek, bütün yatırım fırsatlarını bu hedefi başarmaya yönelik kullanacaklarını söyledi.
Guido Oelkers, şirketin hisselerinin büyük kısmının yatırım şirketlerinde olduğunu, 3 ayda bir şirketin kar tablosunu açıkladıklarını ifade etti.
 

Türkiye genel müdürü

Nycomed Türkiye Genel Müdürü Bedri Toker de Nycomed'in ağrı kesici ve gastrointestinal sistemle ilgili iki ilaçla Türkiye pazarına girişi yaptığını belirtti.

Orta vadede gastrointestinal sistem, solunum sistemi ve ağrı kesici alanlarında geniş bir portföy yaratmayı hedeflediklerini anlatan Toker, ''Türkiye pazarına ilk yıl için 25 milyon dolar ciro hedefiyle giriyoruz. Şu an yaklaşık 130 kişi istihdam ediyoruz'' dedi.

Portföylerinin reçeteye tabi ürünlerin yanında direk tüketime açık ürünlerden oluştuğunu dile getiren Toker, Nycomed'in dünyada çok yaygın olmayan özel ve tedavisi zor hastalıklar için de yoğun çalışmalar ve araştırmalar yaptığını vurguladı.

Toker, çok yakın bir zamanda solunum ile ilgili çok önemli bir ilacın lansman bilgisini paylaşacaklarını söyleyerek, önce Avrupa'da lansmanı yapılacak olan bu ilacın 2011 sonlarına doğru Türkiye'ye getirilmesini hedeflediklerini söyledi.