Numara taşınabilirliği başlıyor
Turkcell Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, mobil numara taşınabilirliği sürecinde tonlu uyarı sistemine geçildiğini ve süreç başladıktan sonra abonelerin, ton sesine çok dikkat etmelerinde fayda bulunduğuna işaret ederek, "Bunun, faturalara yansıması olabilir" dedi.
cumhuriyet.com.trTurkcell Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler yarın başlayacak numara taşınabilirliği uygulamasına ilişkin olarak, Turkcell'in numara taşınabilirliğini bir süreç olarak gördüğünü belirtti ve yıllardır düzenli olarak müşterilerine değer tekliflerini sunduklarını ve bunları geliştirdiklerini söyledi.
Numara taşınabilirliğiyle ilgili teknik çalışmalar yaptıklarını ve ana amaçlarının müşterilerin süreci sıkıntısız ve rahat geçirmelerini sağlamak olduğunu dile getiren Öztürkler, Telekomünikasyon Kurumu ile koordineli test çalışmaları sürdürdüklerini ve 13 bine yakın sistem testi gerçekleştirdiklerini ifade etti.
Öztürkler, söz konusu testlerin 14 Ekim 2008 itibarıyla tamamlandığını, süreçle ilgili olarak bayi ve çalışanlarından oluşan 13 bin kişiyi eğittiklerini bildirdi.
Numarasını Turkcell'e taşımak isteyen müşterilerden herhangi bir ücret talep etmediklerinin altını çizen Öztürkler, bu süreçte müşterilerin Turkcell Extralara ve diğer Turkcell bayilerine gitmelerinin yeterli olacağını söyledi.
Tonlu uyarı sistemi
Koray Öztürkler, numara taşınabilirliği sürecinde müşterilerin dikkat etmesi gereken konulara ilişkin olarak da, şu bilgileri verdi:
"Tonlu uyarı sistemine geçiş yapıyoruz. Tonlu uyarı sisteminde, aramayı başlatıyorsunuz ve başlattığınız abone eğer şebeke içi abone değil ise, (aynı şebekeden aboneyi aradığını düşünüyor olabilirsiniz), başka bir şebekeye numarasını taşımış ise bir tonlu uyarı duyacak arayan kişi. Bu uyarı, sizin aradığınız diğer abone artık şebeke içinde değildir anlamına geliyor."
Tarife açısından bakıldığında da, abonenin bu ton sesini duymasının, şebeke dışı fiyatlamaya tabi olacağı anlamına geleceğine işaret eden Öztürkler, "Abonelerin, numara taşınabilirliği süreci başladıktan sonra ton sesine çok dikkat etmelerinde fayda var. Bunun, faturalara yansıması olabilir" diye konuştu.