Nöropazarlama ilk kez üniversitede
İletişim dünyasında, özellikle halkla ilişkiler ve reklamcılıkta yeni bir çığır açan Nöropazarlama’nın, ders olarak verilmesi konusunda Türkiye ‘de bir ilk gerçekleştiren İstanbul Aydın Üniversitesi, 'Nöropazarlama Türkiye’de İlk Kez Üniversitesiye Girdi' yapılan çalışmalar sonucunda bunu başardı.
cumhuriyet.com.trSon yıllardaki, teknolojik yeni gelişmelerle tıp dünyasındaki bulguların, pazarlama alanında (özellikle reklam ve ürün pazarlamada) bilimsel bir yöntemle kullanılması temel ilkelerine dayanan ve iletişimcilerce ‘yarının reklamcılık dünyası’ diye isimlendirilen Nöropazarlama, yepyeni bir eğitim olarak İstanbul Aydın Üniversitesi’nde hayat buldu.
Dünyada sayılı eğitim kurumunda ders programına alınan Nöropazarlama eğitimi, Türkiye’de iletişim ve reklamcılık tarihine getirdiği “ilk”ler ile tanınan reklamcı, yapımcı ve yönetmen Fehmi Gerçeker’in, yönetiminde İstanbul Aydın Üniversitesi’nde veriliyor.
Gerçeker, “Nöropazarlama, iletişim ve reklamcılığa yepyeni bir bilimsel gerçeklik boyutu getirmiştir. Artık her bir mesajın insan beynine-tüketici kitlelere- etkileri ölçülebilmektedir. Bu günden sonra pazarlamacılar, reklamcılar kendilerini bu bilimsel gerçeklere göre hazırlamalıdır. Nöropazarlama ile yeni bir reklamcılık biçimi doğmaktadır. Yarının iletişimcilerini hazırlayan bütün üniversiteler de, öğrencilerin Nöropazarlama eğitimini alması gerekmektedir.” diyerek geleceğin meslekleri olan halkla ilişkiler ve pazarlama gibi daha birçok bölümde bu dersin olmazsa olmaz olduğunu söylüyor.