Müşteriyi memnun eden ilginç uygulama

Japonya'da müşterileri memnun etmek için çalışanların gülümsemeleri ölçülüyor. "Gülümsemeölçer" adlı cihaz çalışanların gülümsemelerinin yeterli olup olmadığını değerlendiriyor.

cumhuriyet.com.tr

Japonya'da bazı tren garlarında çalışanların gülümsemeleri ölçülüyor. Müşterilerin memnuniyeti için çalışanlar her sabah, doğru tonu tutturuncaya dek karşılama ve özür cümlelerini yüksek sesle tekrarlıyor ve gülümsemelerinin doğru olup olmadığını ölçen cihazın başında bir süre duruyor.

Keikyu şirketinin 15 istasyona yerleştirdiği cihaz, çalışanlarının "çok da ileri gitmeden" yeterince güleryüzlü olup olmadığını değerlendiriyor.

Yüzünü algıladıktan sonra görevlinin gülüşüne 0-100 arasında bir not veren cihaz, gülümsemenin doğru olması için alt yazılarla önerilerde de bulunuyor.

Bilet dağıtıcılarının 10 kat hızlı olduğu, dakikada 80 yolcuya bilet verildiği ve bunun şaşmadığı, anonslarda ender anormalliklerin çıktığı, trenin tam saatinde geldiği, kontrol görevlisinin müşterinin tüm sorularına cevap vermeye hazır olduğu "demiryolu ailesinde", özel yazılımlı bilgisayardan oluşan ve bir kameraya yerleştirilen "gülümsemeölçer", zaten şımartılmaya alışmış Japon müşterilerin gururunu okşuyor.