Mobil klinik gidemez oldu ürün bile yollanamıyor

Doğu ve Güneydoğu’da artan çatışmalar, şirketlerin bölgeye dönük sosyal sorumluluk projelerini de etkiledi, P&G bölgedeki çalışmalarına hazirandan itibaren ara verdi.

Şehriban Kıraç

Doğu ve Güneydoğu’da artan çatışmalar bölgeye dönük firmaların sosyal sorumluluk projelerini de olumsuz etkilemeye başladı. Orkid, Prima, Ariel, Braun, Gillette markalarını bünyesinde barındıran Procter & Gamble’ın (P&G) son iki yıldır Doğu ve Güneydoğu illerini kapsayan ‘Mobil Klinik’ projesi 7 Haziran’daki seçimlerden sonra artan çatışmalar nedeniyle sekteye uğruyor.

P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, Mobil Klinik projesi kapsamında iki yılda 794 bin anne ve bebeğe ulaşıldığını belirterek, “Bu projeyi Doğu illeri için başlatmıştık. Ama artan çatışmalar nedeniyle ara vermek durumunda kaldık. Seçimlerden sonra projeye tekrar başlamayı planlıyoruz. Proje kapsamında anne-bebek kliniğinde uzman doktorlar 0-2 yaş arasındaki çocukları muayene edip ebeveynleri bilgilendiriyor. Bir mobil araçla 1 doktor 2 hemşire, Kürtçe bilen rehberlerle Doğu’da aralarında Batman, Van, Diyarbakır, Şanlıurfa’nın da olduğu illeri geziyoruz. Bir ilde 2 gün kalıyoruz. İstanbul’dan doktor geldi diye buradaki aileler adeta kuyruk oluyor muayeneler için. Projenin bu yılki bölümüne haziranda başlamamız gerekiyordu. Ama şu anda çalışanların can güvenliği olmadığı için gidemiyoruz. Çatışmalar biterse baharda yine Doğu illerine gideceğiz. Seçimlerden sonraki resmi görmemiz gerekiyor. Çatışmalar nedeniyle bazı bayilerimize mal gönderemediğimiz dönemler oluyor” dedi.

Turnaoğlu ayrıca 20 yıl önce başlattıkları ‘Anne Bilinçlendirme Kampanyası’ projesini de son iki yıldır Doğu’da uyguladıklarını bu projenin de şu anda Doğu illeri ayağının durduğunu aktardı.

İki senaryo var

Tankut Turnaoğlu, P&G’nin kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili düzenlediği toplantıda geçen yıl P&G markalarının 3.5 milyon insanın hayatına dokunduğunu söyledi. Spor, eğitim ve sağlık alanlarını kapsayan sosyal sorumluluk projeleri kapsamında firma geçen yıl 30 milyon TL kaynak ayırdı. P&G Türkiye olarak bu yıl çift haneli büyüme gerçekleştirdiklerini anlatan Turnaoğlu, “2016 için büyüme rakamı tek haneye inebilir. Burada iki senaryoya göre hereket ediyoruz. Olumlu senaryoda seçimden sonra koalisyon çıksa da hükümet kurulur, Türkiye eski büyüme rakamlarına ulaşır. Kötümser senaryoda ise tekrar seçime gitmek var. Biz büyüme planımızı iki senaryonun arasına kurduk” dedi.

Mültecilere 36 bin paket bağış

Kızılay ile birlikte Afet Dönemi Yardımları sosyal sorumluluk projesi kapsamında Türkiye’deki mültecilere 36 bin hijyen ürün paketi temin ettiklerini dile getiren Tankut Turnaoğlu, “Avrupa’da mülteciler için 300 bin dolar, geçen haftalarda da Türkiye ve Yunanistan’daki mülteciler için 50 bin dolarlık bağış yapıldı. Mülteciler konusu bizim şirket olarak tek başımıza göğüsleyeceğimiz bir olay değil. BM ile bir proje üzerinde çalışıyoruz” değerlendirmesini yaptı. Turnaoğlu P&G’nin kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili şu bilgileri verdi:

* Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile yürütülen ‘Olimpik Anneler’ ile 1 yılda 8.3 milyon kişiye ulaştık.

* 2004’ten bu yana Migros ve Türkiye Özel Sporcular Derneği ile yürütülen ‘Özel Olimpiyatlar’ projesiyle her yıl binlerce özel çocuk sporla yaşama bağlanıyor.

* ‘Hayalden Gerçeğe’ projesiyle 4 yılda 25 bin ilkokul çocuğunun hayalleri gerçeğe dönüştürüldü.

* Ariel’in Kıyafet Bağışı Kampanyası ile 5 yılda 220 bin çocuğa ulaşıldı ve 500 bini aşkın kıyafet bağışı yapıldı.

* Orkid’in KızGibi projesiyle de ergenlik çağındaki kızların özgüvenli bireyler olması hedefleniyor.