Mobil klinik gidemez oldu ürün bile yollanamıyor
Doğu ve Güneydoğu’da artan çatışmalar, şirketlerin bölgeye dönük sosyal sorumluluk projelerini de etkiledi, P&G bölgedeki çalışmalarına hazirandan itibaren ara verdi.
Şehriban KıraçDoğu ve Güneydoğu’da artan çatışmalar bölgeye dönük firmaların sosyal sorumluluk projelerini de olumsuz etkilemeye başladı. Orkid, Prima, Ariel, Braun, Gillette markalarını bünyesinde barındıran Procter & Gamble’ın (P&G) son iki yıldır Doğu ve Güneydoğu illerini kapsayan ‘Mobil Klinik’ projesi 7 Haziran’daki seçimlerden sonra artan çatışmalar nedeniyle sekteye uğruyor.
Turnaoğlu ayrıca 20 yıl önce başlattıkları ‘Anne Bilinçlendirme Kampanyası’ projesini de son iki yıldır Doğu’da uyguladıklarını bu projenin de şu anda Doğu illeri ayağının durduğunu aktardı.
İki senaryo var
Tankut Turnaoğlu, P&G’nin kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili düzenlediği toplantıda geçen yıl P&G markalarının 3.5 milyon insanın hayatına dokunduğunu söyledi. Spor, eğitim ve sağlık alanlarını kapsayan sosyal sorumluluk projeleri kapsamında firma geçen yıl 30 milyon TL kaynak ayırdı. P&G Türkiye olarak bu yıl çift haneli büyüme gerçekleştirdiklerini anlatan Turnaoğlu, “2016 için büyüme rakamı tek haneye inebilir. Burada iki senaryoya göre hereket ediyoruz. Olumlu senaryoda seçimden sonra koalisyon çıksa da hükümet kurulur, Türkiye eski büyüme rakamlarına ulaşır. Kötümser senaryoda ise tekrar seçime gitmek var. Biz büyüme planımızı iki senaryonun arasına kurduk” dedi.
Mültecilere 36 bin paket bağış Kızılay ile birlikte Afet Dönemi Yardımları sosyal sorumluluk projesi kapsamında Türkiye’deki mültecilere 36 bin hijyen ürün paketi temin ettiklerini dile getiren Tankut Turnaoğlu, “Avrupa’da mülteciler için 300 bin dolar, geçen haftalarda da Türkiye ve Yunanistan’daki mülteciler için 50 bin dolarlık bağış yapıldı. Mülteciler konusu bizim şirket olarak tek başımıza göğüsleyeceğimiz bir olay değil. BM ile bir proje üzerinde çalışıyoruz” değerlendirmesini yaptı. Turnaoğlu P&G’nin kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili şu bilgileri verdi: * Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile yürütülen ‘Olimpik Anneler’ ile 1 yılda 8.3 milyon kişiye ulaştık. * 2004’ten bu yana Migros ve Türkiye Özel Sporcular Derneği ile yürütülen ‘Özel Olimpiyatlar’ projesiyle her yıl binlerce özel çocuk sporla yaşama bağlanıyor. * ‘Hayalden Gerçeğe’ projesiyle 4 yılda 25 bin ilkokul çocuğunun hayalleri gerçeğe dönüştürüldü. * Ariel’in Kıyafet Bağışı Kampanyası ile 5 yılda 220 bin çocuğa ulaşıldı ve 500 bini aşkın kıyafet bağışı yapıldı. * Orkid’in KızGibi projesiyle de ergenlik çağındaki kızların özgüvenli bireyler olması hedefleniyor. |