Miro sergisine tazminat davası

İki ay önce Tophane-i Amire binasında açılan Joan Miro sergisinde yer alan eserlerin sahte çıkması mahkemeye taşındı. Sergiye mekân sağlayan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Rektörlüğü, sergiyi düzenleyen Kült Reklamcılık şirketine maddi ve manevi tazminat davası açtı.

cumhuriyet.com.tr

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Rektörlüğü, iki ay önce Tophane-i Amire binasında açılan Joan Miro Sergisi’nin, sanatçının 56 eserinin sahte olduğunun anlaşılması üzerine kapanmasının ardından, Kült Reklamcılık şirketine dava açtı. Üniversite avukatı Orhan Şeker’in İstanbul Asliye Hukuk Mahkemesi’ne verdiği dava dilekçesinde, Kült Reklamcılık Organizasyon Hizmetleri Ltd. Şti.’nin, Tophane-i Amire binasında bulunan kültür ve sanat merkezinde İspanyol sanatçı Joan Miro’ya ait eserlerin sergilenmesi için üniversiteden talepte bulunarak açtığı sergiyle ilgili; “15 Kasım 2013 tarihinde Beş Kubbe Salonu’nda halka açıldı. Hürriyet'in haberine göre serginin açılmasından yaklaşık bir ay sonra sanatçıya ait olan ve Barcelona’da bulunan Miro Vakfı’nın temsilcisi Rose Maria Malet, 18 Aralık 2013 tarihinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Rektörlüğü’ne bir e-posta gönderdi. Vakıf temsilcisi Malet, Tophane-i Amire binasında sergilenen Joan Miro’nun eserlerinin sahte olduğunu belirterek serginin bir an önce kapatılmasını istedi. Bunun üzerine sergilenen eserler üzerinde bilirkişi incelemesi yapıldı. Yapılan araştırmada eserlerin kime ait olduğunu gösteren ‘Miro’ imzalı kurşun kalem imzalarının sahte olduğu ortaya çıktı” ifadelerine yer verildi.

 

ÜNİVERSİTENİN İTİBARI SARSILDI

Ayrıca her bir eserin kimliğini gösteren sertifika bulunduğunu dava dilekçesinde belirten üniversite avukatı Orhan Şeker, “Yine yapılan incelemede söz konusu sertifikaların da sahte olma ihtimali bulunmaktadır. Bu konuda da şüphe vardır. Söz konusu sahte imzalı 56 eser, müvekkil üniversite tarafından koruma altına alınmıştır. Sergiyi 19 Aralık 2013 tarihinde kapatılana dek 1714 kişi ziyaret etmiştir. Bu durum müvekkil üniversitenin itibarını olumsuz etkilemiştir. Davalı reklam şirketinin haksız fiilinden dolayı müvekkil üniversitenin kamuoyu önünde itibarı sarsılmıştır. Ayrıca serginin tanıtımı için müvekkil üniversite tarafından 3 bin adet katalog bastırılmıştır. Tanıtım kataloğunun baskı masrafları üniversite tarafından karşılanmıştır. Bu katalog baskısı için müvekkil üniversite 11 bin 505 lira harcama yapmıştır. Maddi zararımızın yanı sıra 5 bin lira manevi tazminatın davalı reklam şirketi tarafından tahsilini istiyoruz” dedi.