Millward Brown 2011 Dijital Tahmin Raporu
Pazar araştırma şirketi Millward Brown'un araştırmasına göre, bu yıl da sanal alışveriş büyümeye devam edecek, markalar ''sanallık'' boşluğunu dolduracak yaratıcı yeni teknolojiler kullanacak.
cumhuriyet.com.trMillward Brown Futures Grubu'nun hazırladığı 2011 Dijital Tahminleri raporu açıklandı. Buna göre, Facebook ve Twitter'ın yanı sıra hayran sayfaları, ''sanal bahçeler'' pazarlamacılara tüketici etkileşimini kontrol etme ve kolaylaştırma olanağı sağladığı için oldukça gündemde olacak. Markalar, tüketicileri onları nerede görmek istiyorsa oradaki uygulamalarda, çoklu çevrimiçi ortamlarda yer almaya eğilim gösterecek. Bu yıl kişisel bilgilerin ifşa edildiği korkusuna rağmen, sanal alışveriş büyümeye devam edecek. Birçok ülke, Amerika'nın Groupon gibi toplu alışveriş hizmetlerinde gösterdiği yükseliş atağını takip edecek. Pazarlıksever Çin'de, 500'den fazla benzer sitenin birçoğunun yok olacağı tahmin ediliyor. İngiltere'de özellikle mobil alışveriş uygulamaları popülerlik kazanırken, Hindistan'da uzun bekleme kuyruklarını ortadan kaldıracak internet üzerinden seyahat ve bilet alışverişinde büyüme bekleniyor.
Global olarak markaların ''artırılmış gerçeklik'' gibi ''sanallık'' boşluğunu dolduracak yaratıcı yeni teknolojiler kullanacakları tahmin ediliyor. Zira, tüketiciler internet üzerinden yaptıkları alışverişlerde aldıkları ürünlere dokunup hissedemedikleri için bir boşluk doğuyor. Pazarlamacılar, reklamlarda, interaktif özelliklerle sosyal medya sayfalarına bağlayan, sürükleyici mesajlar verecek. Dijital pazarlama kampanya planlamalarında, viral video paylaşımı yükselen bir değer taşıyacak. Bu tip videolarla fikir veya mesaj, sanal ortamda tıpkı bir virüs gibi yayılacak. Sanal video reklamcılığı harcamalarındaki artış hızıyla, 2011'de pazarlamacılar, global olarak yaratıcı sanal videolara yatırım yapacak. Dynamic Logic araştırmasına göre, yeniden tasarlanmış televizyon reklamları farkındalık yaratabiliyor ama internet için yapılan videolar ikna etme konusunda daha başarılı.
'Pazarlamacılar, mobil reklam fırsatlarını kaçırmayacak'
Mobil cihazların artan performansı, daha çok insanın daha sık çevrimiçi olması anlamına geliyor. Pazarlamacılar, yeni cihazların sunduğu mobil reklam fırsatlarını kaçırmayacak. Mobil reklam bütçeleri 2010 yılı bütçelerini aşacak, 2011 yılında mobil uygulamaların markalara olan etkisi üstünlüğünü sürdürecek. İnternet bağlantılı bilgisayar ya da diğer benzer cihazların kullanıcılarının yerkürede coğrafi yerinin saptanması anlamına gelen ''geo-location'' ile 2011'de kullanıcılara bir kez giriş yaptıkları zaman daha farklı deneyimler, ''çıkış'' özelliklerinde de birtakım gelişmeler sunulacak. ''Shopkick'' gibi mağazaya/siteye girişte otomatik promosyon/puan kazandıran uygulamalarda gelişmeler yaşanacak.
''Foursquare'' gibi FacebookPlaces'in yan hizmetlerinin uygulamaya konması bekleniyor.
Tüketiciler, mahremiyeti amaca uygunluk ile takas edecek. Sosyal medya profil bağlantıları, arama geçmişleri, davranışsal gruplandırma arama motoru sağlayıcılarıyla bu bilgileri paylaşan kullanıcılar için daha geniş arama uygunluğu sağlayacak. Geliştiriciler geniş bilgi kullanılabilirliğinin tüm avantajlarını değerlendirecekleri ve tüketiciler de ''Google Maps'' gibi uygulamalarda arama yapmanın faydalarını keşfedecekleri için mobil arama avantaj sağlayacak. Arama sonuçları, görsel anlamda daha etkili olacak; pazarlamacıların aramanın marka üzerindeki etkisini anlama ihtiyaçları artacak.
'Oyunlar hareketlenecek'
Microsoft Kinect ve Sony Move'un piyasaya sürülmesiyle ''Playstation'' ve ''Xbox'' konsol oyunlarına yeni bir soluk geldi ve 2011 boyunca da oyun tasarımlarıyla ilgili yeni gelişmeler olacak. Günlük oyunlar, Iphone ve Ipod touch'ın yetkinlikleriyle güç kazandı. Günlük oyunların, kullanıcılar uygulama yükledikçe, program geliştiriciler geniş İpad arayüzlerinden avantaj sağladıkça da daha da artacak gibi görünüyor. Zynga gibi geliştiricilerin FarmVille ve Mafia Wars'un başarısının üzerine yatırım yapmaları göz önüne alınırsa sosyal oyun kullanımında büyüme olması bekleniyor.
Tüketiciler, en büyük sosyal ağ olan Facebook'ta aktif olmaya devam edecek. Markalar için mükemmel bir hedefleme fırsatı sunan Facebook'un, daha etkili olabilmek ve insanlar arasındaki karmaşık ilişkileri anlayabilmek için gelişmiş çözüm yolları bulması gerekecek. Pazarlamacılar, çevrimiçi şeffaflık çerçevesinde gelişme/ilerleme gösterecek. Çevrimiçi gizliliği korumak için düzenleyici ölçümlerden uzak duracak; veri modelleri konusunda daha net olarak kullanıcıların kendi profillerini yönetmelerini sağlayacak. Bu çabalara rağmen, sanal kimliği oluşturan kişisel bilgi paylaşımı konusunda düzenleyiciler ve endüstri arasındaki savaş devam edecek.