Mey İçki'ye şikayet

Mey Alkollü İçkiler Sanayi ve Ticaret Sanayi A.Ş.'nin Cumhuriyet Bayramı'nda "Beyefendiler 'Kulüp Rakı' sizlere Emanet Sloganı'yla" yayınlanan ve Atatürk ile İsmet İnönü'nün "kulüp rakı" içerken fotoğraflarına yer verilen ilanı, "Cumhuriyet'in kurucuları ve Cumhuriyet kazanımlarına karşı hassasiyetleri" istismar ettiği gerekçesiyle Reklam Kurulu'na şikayet edildi.

cumhuriyet.com.tr

Mey Alkollü İçkiler Sanayi ve Ticaret Sanayi A.Ş., 29 Ekim'de bazı gazetelerde yayınlanan "Kulüp Rakı" reklamı hakkında inceleme yapılması için Sanayinin ve Tüketicinin Korunması Genel Müdürlüğü'ne şikayet edildi. Reklam Kurulu'na iletilmek üzere verilen şikayet dilekçesinde, Mey Alkollü İçkiler Sanayi ve Ticaret A. Ş. tarafından "Beyefendiler, 'Kulüp Rakı' sizlere emanet" sloganı ve Cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk ile ikinci Cumhurbaşkanı İsmet İnönü'yü "kulüp rakısı" içerken gösteren bir görselin kullanıldığına dikkat çekildi.

"Beyefendiler, Kulüp Rakı Sizlere Emanet" sloganının Atatürk'ün TBMM'de ve başka yerlerde söylev ve demeçlerinde kullandığı üsluba öykünerek ürünün reklamının yapıldığı belirtilerek, söz konusu ürünün "Cumhuriyet'in bir kazanımı veya devrimi" ve Atatürk tarafından yeni nesillere "emanet edilmiş bir miras" gibi gösterildiği kaydedildi. 30 Ekim'de verilen şikayet dilekçesinde, "Cumhuriyet'in kurucuları ve Cumhuriyet kazanımlarına karşı hassasiyetin" istismar edildiği ileri sürülerek, Mey Alkollü İçkiler Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin ilanında tüketiciyi aldatıcı ve yanıltıcı reklam yaptığı, alkollü içki reklamlarında uyulacak ilkeleri ihlal ederek içki içmenin statü sembolü olduğu mesajı verildiği ifade edilerek, bu nedenle reklam hakkında inceleme yapılması istendi.
 

Cumhuriyet'in kurucularına yönelik hassasiyet istismar ediliyor

Cumhuriyetin ilanının ve sonrasında yapılan devrimlerin Türk milleti açısından manevi değerinin büyüklüğüne dikkat çekilen dilekçede, şöyle denildi: "Türkiye Cumhuriyeti'nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğüne yönelik saldırıların arttığı ve üniter yapıyı yok etmeye çalışan siyasi oluşumların güçlendiği son günlerde, tüketicilerin Cumhuriyetin kurucularının söylemleri ile Cumhuriyet döneminin kazanımlarına karşı olan hassasiyetlerinin istismara müsait hale geldiği vurgulandı. Tüketici hassasiyetlerin istismara açık hale geldiği böyle bir dönemde, Cumhuriyet Bayramı'nda, Atatürk ve İnönü gibi Cumhuriyetimizin sembol şahsiyetlerinin reklamı yapılan ürünü tüketirken gösteren resimleri ile birlikte, Atatürk'ün söylev ve demeçlerindeki üsluba benzetilmiş ifadelerin alkollü içki reklamında kullanılması, alkollü içki tüketiminin teşvik ve özendirilmesi amacına matuftur."