Mercedes çıtayı yükseltti

Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu Direktörü Şükrü Bekdikhan “2017’de de başarımızı sürdüreceğiz” dedi.

Hakan Akarsu

Mercedes-Benz Türk, kuruluşunun 50. yılında yenilenen E-Serisi ailesinin üyeleriyle Türkiye’deki ilk basın test sürüşünü gerçekleştirdi. İstanbul’dan başlayıp Trakya Bölgesi’nde Istranca Dağları’nın eteğindeki Arcadia Bağları’na uzanan rotada gerçekleştirilen test sürüşünde tüm Mercedes-Benz E-Serisi ailesini deneyimleme şansı yakaladık. Organizasyonda tanıtımı yapılan, E-Serisi ailesinin en genç üyesi olan Mercedes-Benz E-Serisi Cabriolet Türkiye yollarına ilk kez çıktı. Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu Direktörü Şükrü Bekdikhan, “Mercedes-Benz Türk olarak, yarım asırdır hedefimiz mükemmel müşteri deneyimini her alanda gerçekleştirmek oldu ve bu yolda yürümeye devam ediyoruz. Geçen yıl Türkiye’de otomobil pazarında yeni bir satış rekoruna imza attık ve Premium Segment’in 1 numaralı markası olduk. 2017 yılına da önceki yıllardaki başarılarımızı sürdürme kararlılığı ile yola çıktık. Bu yıl, Mercedes- Benz E-Serisi ailesinin yeni üyeleri olan All-Terrain ve Coupé modellerini Türkiye’de satışa sunarak markamızın tutkunlarının beklentilerini karşılarken basın test sürüşümüzde ilk kez deneyimle fırsatı bulduğumuz E-Serisi Cabriolet‘yi de ağustos ayında satışa sunarak çıtamızı daha da yükselttik” dedi.

Park etmek daha kolay

Lüks segmentte yeni standartlar belirleyen Mercedes E Serisi, teknolojik özellikleriyle dikkat çekiyor. Hafif yapı prensibi ile üretilen ve sınıfının en iyi aerodinamik değerlerine sahip yeni E Serisi’nde sunulan yeni dizel motor seçeneği, sınıfının en iyi yakıt verimliliği değerlerine sahip. Drive Pilot’un en etkileyici yanlarından biri olarak sürücüyü şerit değişimi konusunda destekleyen “Aktif Şerit Değiştirme Yardımcısı” donanımı da Türkiye’de sunulmaya başladı. Mercedes’in Türkiye’de ilk kez E Serisi ile birlikte sunduğu “Araç Dışından Park Etme Yardımcısı” ile dar park alanlarındaki zor park manevraları artık Bluetooth üzerinden sisteme bağlanan akıllı telefonlarla gerçekleştirilebiliyor.

Qashqai daha akıllanarak geldi

Bulunduğu kategorinin öncüsü, şehirli SUV modeli Nissan Qashqai, premium karakterini geliştiren yeniliklerle gövde gösterisine hazırlanıyor. Yeni bir yüze kavuşan otomobilde V formunda ızgara yapısı kullanılıyor. Arka tasarımda ise bumerang formlu, 3D efekti verilmiş stoplar dikkat çekiyor. Ayrıca otomobilde artık yeni 17, 18, 19 inçlik jant seçenekleri de sunulmaya başlamış. İç mekânda ise daha kaliteli malzemeler dikkat çekiyor. Yeni D şeklindeki çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve Nissan- Connect multimedya sistemi de iç mekândaki yeniliklerden. Otomobilimde müzik sistemi olsun diyenler için ise 7 hoparlörlü BOSE ses sistemini sunuyor. Araçtaki teknolojik yeniliklere gelince burada Nissan Intelligent Mobility öne çıkıyor. Qashqai’de bu teknolojinin en önemli özeliklerinden biri park esnasında çarpmaları önleyen akıllı arka çapraz trafik uyarı sistemi. Sistem, kör noktalardan veya köşelerden yaklaşan araçlara karşı ya da araç hareket halindeyken park etmiş başka bir araca yaklaşırsa sürücüyü sesli ve görüntülü olarak uyarma özelliğini taşıyor. Bu yeniliklerin yanı sıra akıllı yol kontrolü, akıllı sürüş kontrolü, aktif motor freni, akıllı otomatik far asistanı, akıllı yorgunluk algılama sistemi, akıllı çevre görüş sistemi ve akıllı park sistemi de mevcut.

‘MTV’deki artış belirsizlik yaratır'

Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, MTV’deki artışın belirsizlik yarattığını ayrıca kurdaki oynaklıkların şirketlerin kârlılığını düşürdüğünü, tüm bunların yatırımları olumsuz etkilediğini söyledi. Sektörün Avrupa regülasyonuna ilerlemesi için nasıl bir vergi sistemine ihtiyacı olduğunun bütün aktör ve çatı derneklerle konuşulması gerektiğini dile getiren Özkök, “Emisyondan bahsediyoruz ama şu anda emisyon hiçbir vergide kriter olarak yok. Bizim istediğimiz sade ve öngörülebilir olması, zaman içinde de süreklilik arz etmesi” diye konuştu. Sinan Özkök, “İttifak bu yıl 10 milyon civarında gerçekleşecek satış hacmini 14 milyona ulaştırmayı amaçlıyor. 12 elektrikli araç piyasaya çıkacak. 40 modelde de otonom sürüş özelliğini devreye almayı projelendiriyoruz” dedi.

Macan tutkunlarını bekliyor

Türkiye’de ilk kez 3 yıl önce satışa sunulan, teknolojisinden sürüş dinamiğine ve konforuna kadar her detayında bir Porsche olduğu hissedilen Macan’ın, turboşarjlı 2 litrelik motoru 252 beygir güç üretiyor. Tüm Porsche modellerinin sahip olduğu ayırt edici bir özellik olarak, Macan da motor gücünü, olağanüstü sportif sürüş dinamiklerine dönüştürme kabiliyetine sahip. Bu da standart Porsche Çekiş Yönetimi aktif dört çeker sisteminin, çevik bir süspansiyon ve hassas direksiyon kullanımıyla etkileşimiyle sağlanıyor. Standart 7-ileri PDK çift kavramalı şanzımana sahip araç etkileyici bir ivmelenmeye sahip. 100 kilometre hıza 6.7 saniyede ulaşabiliyor ve tercihe bağlı Sport Chrono-Package ile bu süreyi 6.5 saniyeye düşürebiliyor. Saatte 229 kilometrelik azami hız değerine sahip model, bu performans verilerine karşılık 100 kilometrede 7.4 litrelik son derece de verimli yakıt tüketim değerlerine sahip.