'Martı projesi teknik olarak çok vahim'
TMMOB İstanbul İl Koordinasyonu, Kabataş’a yapılması planlanan ve kamuoyunda ‘martı’ şeklindeki bina tasarımı nedeniyle Kabataş Martı Projesi olarak bilinen Kabataş Transfer Merkezi’ne yönelik basın toplantısı düzenledi. Projeyi değerlendiren Mimarlar Odası yöneticisi Mücella Yapıcı, “Mesele martının kanadında değildir. Aslolan kente verdiği zarardır. Mesele iskelelerin kapatılması, ulaşım hakkının engellenmesinden çok daha öte, teknik olarak son derece vahimdir.
DHA
Mimarlar Odası’nın Karaköy’de bulunan binasında gerçekleşen toplantıda TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu sekreteri Cevahir Efe Akçelik, Mimarlar Odası İstanbul şubesi yöneticilerinden Mücella Yapıcı, Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube sekreteri Akif Burak Atlar katıldı.
MESELE TEKNİK OLARAK SON DERECE VAHİMDİR
Kabataş’a yapılması planlanan projenin sadece Martı şeklindeki bir binadan ibaret olmadığının altını çizen mimar Mücella Yapıcı, aynı alanda Kabataş projesinin yanı sıra Galataport projesi, Kabataş-Mecidiyeköy metro hattı, Beşiktaş’tan Üsküdar’a uzanacak denizaltı yaya tüneli ile projeler silsilesi olduğunu ifade etti. Yapılacak projelerle yerin 3 kat altına inileceğini savunan Yapıcı, “Mesele martının kanadında değildir. Aslolan kente verdiği zarardır. Mesele iskelelerin kapatılması, ulaşım hakkının engellenmesinden çok daha öte, teknik olarak son derece vahimdir. Durum bir mimari projenin martı ya da karga şeklinde olmasından çok daha vahimdir” dedi.
“İSKELELER KAPATILACAK AMA PLANA İLİŞKİN YASAL SÜREÇLER TAMAMLANMADI”
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından 15 Mayıs 2016 tarihinde onaylanan plan değişikliğine ilişkin yasal süreçlerin henüz tamamlanmadığının altını çizen Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube sekreteri Akif Burak Atlar, “Kabataş’a yönelik planlanan proje Koruma Kurulu tarafından onaylandığı taktirde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nda askıya çıkacak. Bu plan 30 gün sürede askıda kalacak ve biz İstanbulluların değerlendirilmesine sunulacak. Plan itirazlar değerlendirildikten sonra yürürlüğe girebilir. 28 Temmuz’da kapatılacağı söylenen ve daha sonra 4 Ağustos’a ertelenen Kabataş sahası için söz konusu yasal süreçler tamamlanmamıştır” dedi.
8 YILDIR PROJENİN İÇERİĞİ İSTANBULLULARA AÇIKLANMADI
İBB’nin proje bilgileri ve görsellerinin asılsız olduğu yönündeki açıklamalarına yanıt veren Atlar, projeye ilişkin görsellerin bizzat proje mimarı Hakan Kıran’ın web sitesinden alındığını ifade etti. 2008 yılında onaylandığı belirtilen projenin üzerinden 8 yıl geçmesine rağmen proje detaylarının halen açıklanmadığını ifade eden Atlar, “Bu görseller asılsızsa, 8 yıldır projenin asıl yüzünü İstanbullulara, meslek odalarına ve ilgili tüm kesimlere aktarmak İBB’nin birincil görevidir. Katılımcı demokrasinin en önemli araçları şeffaflık ve katılımcılıktır. Kabataş meydanı gibi önemli bir kamusal alanda herhangi bir projenin toplumsal kabul olmadan onaylanması dayatmacı bir anlayıştır” dedi.
MESELE TEKNİK OLARAK SON DERECE VAHİMDİR
Kabataş’a yapılması planlanan projenin sadece Martı şeklindeki bir binadan ibaret olmadığının altını çizen mimar Mücella Yapıcı, aynı alanda Kabataş projesinin yanı sıra Galataport projesi, Kabataş-Mecidiyeköy metro hattı, Beşiktaş’tan Üsküdar’a uzanacak denizaltı yaya tüneli ile projeler silsilesi olduğunu ifade etti. Yapılacak projelerle yerin 3 kat altına inileceğini savunan Yapıcı, “Mesele martının kanadında değildir. Aslolan kente verdiği zarardır. Mesele iskelelerin kapatılması, ulaşım hakkının engellenmesinden çok daha öte, teknik olarak son derece vahimdir. Durum bir mimari projenin martı ya da karga şeklinde olmasından çok daha vahimdir” dedi.
“İSKELELER KAPATILACAK AMA PLANA İLİŞKİN YASAL SÜREÇLER TAMAMLANMADI”
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından 15 Mayıs 2016 tarihinde onaylanan plan değişikliğine ilişkin yasal süreçlerin henüz tamamlanmadığının altını çizen Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube sekreteri Akif Burak Atlar, “Kabataş’a yönelik planlanan proje Koruma Kurulu tarafından onaylandığı taktirde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nda askıya çıkacak. Bu plan 30 gün sürede askıda kalacak ve biz İstanbulluların değerlendirilmesine sunulacak. Plan itirazlar değerlendirildikten sonra yürürlüğe girebilir. 28 Temmuz’da kapatılacağı söylenen ve daha sonra 4 Ağustos’a ertelenen Kabataş sahası için söz konusu yasal süreçler tamamlanmamıştır” dedi.
8 YILDIR PROJENİN İÇERİĞİ İSTANBULLULARA AÇIKLANMADI
İBB’nin proje bilgileri ve görsellerinin asılsız olduğu yönündeki açıklamalarına yanıt veren Atlar, projeye ilişkin görsellerin bizzat proje mimarı Hakan Kıran’ın web sitesinden alındığını ifade etti. 2008 yılında onaylandığı belirtilen projenin üzerinden 8 yıl geçmesine rağmen proje detaylarının halen açıklanmadığını ifade eden Atlar, “Bu görseller asılsızsa, 8 yıldır projenin asıl yüzünü İstanbullulara, meslek odalarına ve ilgili tüm kesimlere aktarmak İBB’nin birincil görevidir. Katılımcı demokrasinin en önemli araçları şeffaflık ve katılımcılıktır. Kabataş meydanı gibi önemli bir kamusal alanda herhangi bir projenin toplumsal kabul olmadan onaylanması dayatmacı bir anlayıştır” dedi.