Martı, Galata Köprüsü'ne kondu

Tartışmalı proje nedeniyle Kabataş İskelesi kapatılınca yolcular açıkta kaldı. İstanbul Şehir Hatları da Galata Köprüsü’nün ayağına iskele istedi.

Hazal Ocak

Mimarların eleştirdiği, aktivistlerin protesto ettiği Kabataş İskelesi’nde yapılmak istenen Martı Projesi tarihi Galata Köprüsü’nü olumsuz etkileyecek. İstanbul Şehir Hatları, Martı Projesi kapsamında Kabataş İskelesi’nin kapanmasından ötürü Karaköy Motor İskelesi ile Galata Köprüsü arasında kalan rıhtımın tahsisini istedi. CHP’li Meclis üyeleri, “Burası tarihi bir bölge. Hem yoğun olan gemi trafiği artacak hem de tarihi Galata Köprüsü’nün ayakları aşınacak. Burada oluşacak her türlü kazadan siz sorumlusunuz. Bu teklifi reddedelim” diyerek itiraz etti. Teklif itirazlara karşın kabul edildi.

İBB Meclis gündemine önceki gün İstanbul Şehir Hatları’nın Karaköy Motor İskelesi ile Galata Köprüsü arasında kalan rıhtım ve alanının tahsis talebi geldi. Teklifte mimarların birçok nedenle eleştirdiği Kabataş İskelesi’nde yapılmak istenen tartışmalı Martı Projesi kapsamında bulunan iskelelere bağlama, yolcu indirme ve bindirme yapılamayacağı belirtilerek söz konusu alanda seferlerin aksatılmaması gerektiği ifade edildi. Bu nedenle İstanbul Şehir Hatları Karaköy Motor İskelesi ile Galata Köprüsü arasında kalan rıhtım ve alanın tahsisini veya kulanım hakkının şirketlerine verilmesini istedi.

‘Tarihi alan ama..’

Teklife itiraz eden CHP’li Meclis üyesi Yunus Can söz konusu bölgenin tarihi bir bölge olduğunu belirterek “Burası 1. derece doğal sit alanı. Buraya bir şey yapılırken ilgili kurumlardan görüşler sorulması gerek. Talebe ilişkin hiçbir kurum görüşü yok ama iskele tesisi kurulma talebi var. Köprüye sıfır noktasına yakın bir rıhtım burası. Burada gemi trafiğinin artmasıyla şiddetli akıntılar Galata Köprü duvarında aşınma yapacaktır” dedi.

‘Ek trafik yükü’

Bölgede ciddi bir gemi trafiğinin olduğunu söyleyen CHP’li meclis üyesi Yunus Can, “Ek gemi trafiği getirecek. Buraya bu yapılamaz. Devlettin ret vermesi gerek. Görüş sorulmadan hem trafik, hem tarihi, alan hem de köprünün ayakları nedeniyle tehlikeli. Yeni iskele yapılacaksa da yeri asla burası değil. Maceraya davet çıkaran bir iskele olacak” ifadelerini kullandı. Can’ın ardından söz alan AKP’li meclis üyeleri ise tahsisin 2 sene olacağını söyledi. Teklif CHP’li meclis üyelerinin “ret” oyuna karşın kabul edildi.

İBB ’nin Kabataş İskelesi’ne yapmayı planladığı transfer merkezi nedeniyle Kabataş’taki iskeleler geçen temmuz ayında itibaren deniz trafiğine yaklaşık iki yıl boyunca kapatılmıştı.