Maden sektörü ocak ayında 353,3 milyon dolarlık ihracat yaptı

Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınına rağmen Türk maden sektörü, bu yılın ocak ayında 148 ülkeye 353,3 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

AA

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer,yaptığı açıklamada, geçen yılı 4,27 milyar dolarlık ihracat ile kapatan Türk maden sektörünün, ocak ayında 148 ülkeye 353,3 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini söyledi.

Dinçer, maden sektörünün ihracatında geçen yılın aynı ayına göre miktar bazında yüzde 3,4’lük, değer bazında ise yüzde 7,3’lük artış yaşandığını ifade ederek, ocak ayı ihracatının 145,7 milyon dolarını da doğal taşın oluşturduğunu dile getirdi.

"Ocak ayı ihracatımızın yüzde 41’ini doğal taş, yüzde 30’unu metalik cevherler, yüzde 20’sini endüstriyel mineraller, yüzde 5’ini ise ferro alyaj ihracatı oluşturdu” ifadelerini kullanan Dinçer, en çok ihraç edilen ilk 5 ürünün sırasıyla blok mermer/traverten, işlenmiş mermer, çinko cevherleri, işlenmiş traverten ve feldspat olduğunu, 148 ülkeden oluşan ihracat listesinin ilk beşinde ise Çin, ABD, Bulgaristan, İspanya ve İtalya'nın yer aldığını dile getirdi.

Dinçer, Çin pazarında geçen yılın ocak ayına oranla yüzde 4’lük, ABD’de yüzde 26,16’lık, Bulgaristan’da yüzde 38,84’lük bir büyüme yaşadıklarını belirterek, “Doğal taş ihracatımızda ise ilk 5 ülke Çin, ABD, İsrail, Hindistan ve Fransa oldu. Geçtiğimiz yıl doğal taş ihracatımızda üçüncü sırada yer alan Suudi Arabistan’a yapılan doğal taş ihracatımız ise ocak ayında tamamen kesildi.” ifadelerini kullandı.

Maden ihracatının 135 milyon dolarlık kısmının Çin’in de aralarında bulunduğu Uzak Asya ülkelerine gerçekleştiğini kaydeden Dinçer, 109,6 milyon dolarlık kısmının Avrupa Birliği ülkelerine yapıldığını, yine sanayinin geliştiği bir diğer bölge olan Kuzey Amerika’ya ise 34,9 milyon dolarlık ihracat yapıldığını söyledi.

Dinçer, pandeminin zorlu koşullarına rağmen 2020 yılını 4,27 milyar dolarla kapattıklarını, aşılama haberleri nedeniyle 2021’e daha iyimser bir havada girdiklerini aktararak, 148 ülke pazarında derinleşmek adına çalışmaların kesintisiz devam ettiğini söyledi.

Dijital tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine yeni normalin oluşturduğu kanallar üzerinden devam edileceğine, ülke ziyaretlerinin ise sanal olarak gerçekleşeceğine işaret eden Dinçer, şunları kaydetti:

 “22 Şubat-4 Mart tarihleri arasında Mısır, Ürdün ve Cezayir’e, 8-19 Mart tarihleri arasında Birleşik Krallık’a sanal ticaret heyeti gerçekleştireceğiz. Bangladeş-Tayvan ticaret heyetlerimizi ise 29 Mart-6 Nisan tarihleri arasında düzenleyeceğiz. 12-16 Nisan tarihleri arasında ise bir diğer pazarımız olan Rusya’ya sanal ticaret heyetiyle gideceğiz. İşlenmiş doğal taşta lider pazarımız olan ABD’de ve en prestijli doğal taş fuarının gerçekleştirildiği İtalya’da fiziki fuar katılımımız olacak. Aşılama çalışmalarındaki gelişmeler paralelliğinde katılım kararı aldığımız diğer fiziki fuarlar ve tanıtım etkinliklerimiz de netleşecek. Sanal ülke ziyaretlerimizi ise yıl boyu sürdüreceğiz.”

Dinçer, ekonomi üstündeki risklerin yavaş yavaş azalması ve 2021 büyüme tahminlerinin pozitife dönmesinin de maden sektörü üzerinde olumlu etkisinin olduğuna dikkati çekerek, “Sektör olarak 2021 yılında sanayi ham maddelerinde ve doğal taşta çok büyük düşüşler yaşanacağını düşünmüyoruz. Bugüne kadar pandemi nedeniyle seyahatlerin yapılamaması ve seçili ürün alınamaması sebebiyle, ihracat gerçekleştirdiğimiz ülkeler şu dönemde erittikleri stokları sonrası, 2021 yılında daha yüksek hacimle alıma başladılar. Dolayısıyla 2021’de beklentimiz ihracatta artış yaşanacağı yönünde.” açıklamasını yaptı.