LC Waikiki dışarıya odaklandı

LC Waikiki, yurtdışında büyümeye odaklandı. Ukrayna’nın başkenti Kiev’de 1000. mağazasını açan şirket 2023’te yurtdışında 1000, yurt-içinde 500 olmak üzere toplam 1500 mağazaya ulaşmayı amaçlıyor.

Şehriban Kıraç

Kiev River Mall’da 13 Şubat’ta hizmete giren 1000. mağazanın açılışında basın mensuplarıyla biraraya gelen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 3 kıtada 47 ülkede, 307 farklı şehirde faaliyet gösterdiklerini söyledi.

“2018’de başlayıp 2019’un ortalarına kadar devam eden, ekonomik açıdan sıkıntılı bir dönem yaşandı” diyen Küçük, bu dönemde yurtdışı yatırımlarını hızlandırma kararı aldıklarını kaydetti. Kurdaki artışın yurtdışında fiyat rekabet avantajı sağladığını belirten küçük “2019’da yüzde 10 küçülme beklerken, yurtdışı açılımlarımız ve yılın ikinci yarısında ekonomideki pozitif toparlanmayla yüzde 30 büyüdük. Türkiye’deki mağazalarda yabancı turistlere yapılan satış 250 milyon doları buldu” diye konuştu.

Küçük, alt markaları LCW Dream ve LCW Home mağazalarıya birlikte bu yıl cirolarını 28 milyar TL’ye, , ihracatlarını da 1 milyar dolara çıkarmayı amaçladıklarını söyledi. 2023’e kadar Avrupa’nın en başarılı üç moda perakendecisinden biri olmayı hedefledikleri kaydeden Küçük, Türkiye’nin global marka elçisi olduklarını söyledi.

Küçük cirolarının yüzde 55’inin yurtiçi, yüzde 45’inin yurtdışından sağlandığını bu yıl sonunda oranı yüzde 50-50’ye taşıyacaklarını ifade etti.

Vahap Küçük, “LC Waikiki’de 2019’da toplam yaklaşık 514 milyon adet ürün satıldı. Yurtiçinde dakikada 1539 ürün, yurtdışında, dakikada 730, e-ticarette ise dakikada 33 ürün satılıyor. Toplamda dakikada ürün satışı 2 bin 302. 2019 yılında yurtiçi ve yurtdışında haftada toplam 15 milyon ziyaretçi sayısına ulaşıldı. 2019 yılında 4 bin 500 yeni istihdam sağlayarak bu yıl çalışan sayımızı 47 bin 700’e çıkardık” diye konuştu.