Kuraklık eğitimi etkiledi
Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde kuraklık nedeniyle bu yıl mevsimlik işçi göçü artması, okula gidemeyen çocuk sayısını da arttırdı. Mevsimlik işçi olarak başka bölgelere göç eden ailelerin çocukları 2008-2009 eğitim öğretim dönemi başlamasına rağmen ders başı yapamadı.
cumhuriyet.com.trGüneydoğu Anadolu Bölgesi'nde etkili olan kuraklık nedeniyle başka bölgelere geçici göç eden ailelerin çocukları 2008-2009 eğitim öğretim dönemi başlamasına rağmen ders başı yapamadı.
Güneydoğu'da her yıl nisan ayında başlayan mevsimlik işçi göçünün bu yıl bölgedeki kuraklık nedeniyle arttığı bildirildi. Gidenlerin sayısındaki artış okula henüz başlayamayan öğrenci sayısını da arttırdı. Ailelerin dönmemesi nedeniyle çok sayıda öğrenci de henüz ders başı yapamadı.
Diyarbakır'da mevsimlik işçi göçünün en yoğun yaşandığı Bismil ve Çınar ilçelerinde ekili alanların yüzde 90'ının kuraklıktan dolayı zarar gördüğünü belirten Çınar Kaymakamı Hasan Tanrıseven, bu yıl düşen yağış miktarının önceki yıllara oranla yüzde 60 oranında azalması sonucu ekili alanların zarar gördüğünü ve vatandaşların başka illere göç etmek durumunda kaldığını söyledi.
Çınar'da 622 bin dekar alan ve 96 kırsal yerleşim biriminin kuraklıktan etkilendiğini ifade eden Tanrıseven, Güneydoğu'da etkili olan kuraklıktan hayvancılıkla uğraşanların da olumsuz etkilendiğini ve bu nedenle hayvancılıkla uğraşanların Doğu Anadolu Bölgesi'ne, çiftçilikle uğraşanların da Türkiye'nin değişik bölgelerine çalışmaya gittiğini bildirdi.
Bölgede yeterli yağış gerçekleşmediği için göç edenlerin henüz geri gelmediğini kaydeden Tanrıseven, bölgenin sosyal bir olgusu haline gelen mevsimlik işçi göçünün eğitimi de olumsuz yönde etkilediğini belirtti.
''Eğitim ve öğretime 2 kere başladık''
Kara Çevre İlköğretim Okulu Müdürü Ömer Yıldız da, öğrencilerin yüzde 25'inin henüz ders başı yapamadığını söyledi. Mayıs ayında başlayan mevsimlik işçi göçü nedeniyle eğitim ve öğretime 2 defa başladıklarını belirten Yıldız, eğitim öğretim döneminin başında öğrencilerin büyük bir kısmının olmaması nedeniyle göç eden öğrenciler ders başı yaptıklarında müfredata yeni baştan başlamak zorunda kaldıklarını bildirdi.