Kulüplerin can simidi isim sponsorlukları
G.Saray, Beşiktaş derken F.Bahçe de ‘Ülker’ adını aldı, kasa rahatlığı sağladı
cumhuriyet.com.trGalatasaray, Beşiktaş derken Fenerbahçe de stat ismi sponsorluğu ile “adıyla para kazanan” kulüpler arasına katıldı. Ülker grubu ile anlaşan Sarı-Lacivertli ekip 90 milyon Dolar alacak. Anlaşma 10 yıllık... Stadyum ismini paraya çeviren ilk kulüp olan Galatasaray, iletişim sektörünün önemli ismi Türk Telekom’dan yıllık 6.5 milyon Dolar almış ve iki kurum arasında 5 yılı opsiyonlu 10 yıllık anlaşma imzalanmıştı. Galatasaray’ın ardından Beşiktaş Kulübü de yeniden inşa ettiği Vodafone Arena Stadı için ünlü GSM operatörü ile 100 milyon TL’si ön ödemeli bir anlaşma yapmış, bu rakamın ilerleyen yıllar içinde Avro bazına çevrileceği ifade edilmişti. Siyah-Beyazlıların da sadece stat ismi hesaplandığında yıllık 10 milyon Dolar civarında bir gelir elde etmesi bekleniyor.
Stat ismini veren kulüpler kervanına katılan Fenerbahçe de yıllık 9 milyon dolardan 10 yıllık anlaşmaya imza attı. Böylelikle isim hakkı sponsorluğunda liderlik Beşiktaş ile F.Bahçe arasında paylaşılacak. Sarı-Lacivertli futbol takımının iç saha maçlarını oynadığı stadyumun adının bundan böyle Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Ülker Stadyumu olacağı öğrenildi. 10 yıllık anlaşma karşılığında Ülker, Fenerbahçe Kulübü’ne 90 milyon Dolar ödeyecek.
Murat Ülker ‘futbol’ dedi
F.Bahçe taraftarı olan ve bazı maçları locası yerine taraftarla tribünde izleyen Ülker grubunun patronu Murat Ülker’in bu anlaşmada büyük rol oynadığı biliniyor. Murat Ülker, Ataşehir ilçesindeki Ülker Sports Arena’yı da 150 milyon TL maliyetle yaptırmış ve Avrupa’nın en modern spor salonlarından biri olan bu alanı Sarı-Lacivertli kulübün kullanımına vermişti. Basketbol takımının da uzun yıllar isim sponsorluğunu üstlenen Ülker firması, bu yıl Sarı-Lacivertli ekiple futbol stadyumu üzerinden anlaşma yaptı. Ülker grubunun basketbol takımının isim hakkından çekilip sadece forma sponsoru olacağı da sızan bilgiler arasında..
Avrupa’da uçuyor
Galatasaray 2010’dan geçerli olmak üzere 2020’ye kadar Türk Telekom’dan 65 milyon dolar toplam ücret alacak. Yine 5 yıllık uzatma hakkı da iletişim firmasının uhdesinde kalacak. Beşiktaş’ın Vodafone ile anlaşması ise sadece para değil, Aktifbank’tan çekilen krediye kefil olma gibi maddeler içeriyor. Ancak kulüpten sızan haberlere göre isim hakkı için Beşiktaş’ın kasasına yıllık 10 milyon Dolar (yaklaşık 8 milyon Avro) girecek.
Stadyumlara isim sponsorluğu tüm Avrupa futbolunun ilgi gösterdiği bir yöntem. İngiltere’de stadyum isim hakları yıllık 10 milyon Sterlin civarında. Almanya’da ise Bayern Münih, sigorta şirketi Allianz’dan yıllık 20 milyon Avro gibi bir para kazanıyor. Ancak bu paket anlaşma sadece isim hakkıyla sınırlı değil.