Kuleden Erdoğan'ın uçağına: Akıncı'dan kalkmış, niyetini bilmiyoruz, bir an önce iniş yapın! (17.07.2016)

Darbe girişiminin ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı İstanbul Atatürk Havalimanı'na getiren özel uçak darbecilerin F-16 uçaklarını atlatarak indi. Uçağın inişine ilişkin yaşanan heyecanlı dakikalar ses kayıtlarına yansıdı.

DHA

<video:569010>

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, darbe girişiminin yapıldığı gece yarısından sonra Dalaman'dan TC-ATA kuyruk tescilli VIP uçağına binerek saat 01:43'de İstanbul Atatürk Havalimanı'na hareket etti. Bu sırada Atatürk Havalimanı Hava Trafik Kontrol Merkezi'nde bir grup asker bulunuyordu. Kendilerini bulunduğu üniteye kilitleyen askerler bu sırada herhangi bir müdahalede bulunmadan gelecek diğer askerleri beklemeye başladı.

Bir saate yakın Biga semalarında bekleme yapan Gulfstream tipi uçağa, F-16'lar eşlik etti. TC-ATA uçağı İstanbul'a iniş yaptıktan sonra Florya tarafındaki Genel Havacılık apronuna geçti. Bu sırada iki F-16 uçağı Atatürk Havalimanı üzerinden ses hızını aşarak çok alçaktan uçtu. Gulfstream tipi uçağın İstanbul Atatürk Havalimanı'na 03.18'de inmesinden sonra darbe yanlısı F-16'lar, Bandırma'dan kalkan F-16'lar tarafından yine kovalandı. Bazı hangarların camları kırıldı. Bu sırada uçakların İstanbul hava sahasında KC135R tanker uçaklarından yakıt ikmali yaptığı belirlendi. TK8456 çağrı adını kullanan uçağın pilotu ile Atatürk Havalimanı Hava Trafik Kontrol Merkezi arasındaki konuşmalar da ortaya çıktı.

AA’nın yayınladığı görüşmeler şöyle gerçekleşti:

P: Yaklaşma talep ediyoruz.

K: Anlaşıldı Atatürk için yaklaşma talep ediyorsunuz, mutabık mıyız?

P: Yaklaşma ve iniş talep ediyoruz.

K: Anlaşıldı. Ankara’dan son durumlar iletildi mi acaba? Kulenin ve apron içinde ki sivil insanlarla ilgili durum iletildi mi size?

P: Mutabıkız efendim. İniş bölümünde kuleyle temas kurabilecek miyiz, yoksa size mi kalacağız?

K: Anlaşıldı, kuleyle temasta bir sıkıntı yok. Piste inişinizle ilgili bir problem olmadığı söylenildi. Sadece aprondaki güvenliğe, yani emin olamıyorlar. Hala insan göründüğü için ve kulenin durumu şu an baya bir karışık. İçerde hem sivil hem asker hem polis olduğu için.

P: Anlaşıldı efendim. Pistle ilgili bir durum olursa ikaz ederseniz memnun olurum

K: Tekrar ediyorum 0-5’e inerseniz Yankee, 3-5’e inerseniz Victory olacak.

'NE AMAÇLA KALKTIĞINI DAHİ BİLMİYORUZ'

Kulenin, uçağın hangi piste ineceği, park pozisyonuna ve Boğaz üzerinde savaş uçaklarının varlığını kaptan pilota bildirmesinin ardından, konuşma şöyle devam etti:

K: 8456 İstanbul.

P: Devam edin

K: Hocam bir trafik bilgisi vereceğim, askeri trafik temasımız yok. Akıncı’dan kalktığını öğrendik. Şu an Boğaz üzerinde bin 500 ile 6-7 bin feet arasında sürekli dalış ve tırmanış yapıyor. Meydan kuzeydoğusu civarlarında dolanıyor. Genelde Boğaz civarı. Niyetini bilmiyoruz. Temasımız yok. Hızlı bir trafik. Muhtelemen askeri.

P: Radar teması mevcut o uçakla mutabık mıyız?

K: Biz radarımızda görebiliyoruz. Çok hızlı bir trafik ne yapabileceğini bilmiyorum, ayırma konusunda bir şey söyleyemeyeceğim. Ne amaçla kalktığını dahi bilmiyoruz. O yüzden bunu söylemek istedim. Sizin de niyetinizle etkili olabilecek diye.

P: Biz 0-5’e devam edelim. Bir an önce iniş olursa memnun olacağız. Trafikle ilgili de bir durum olursa bilginizi rica edeceğim.

K: Anlaşıldı hocam ben yaklaştığınız zaman tekrar sürekli bilgilendirme yapacağım. Pozisyonunu vermeye çalışacağım.

P: Anlaşıldı çok teşekkürler

Bir süre sonra kule kontrolörü, savaş uçaklarının Sabiha Gökçen civarlarında olduğunu ve meydan civarlarında yabancı bir uçağın olmadığını kaptan pilota aktardıktan sonra, TC-ATA 3-5 sol piste indi.