Korku filmi senaryosu gibi

3. Havalimanı projesinin ÇED Raporu açıklandı. Büyük kısmı orman sahasında kalan havalimanı, "canlı yaşamını" da yok edecek. Havalimanının yapılmasıyla kurutulacak göl alanları sulak alan vasfını yitirecek.

cumhuriyet.com.tr

İstanbul’da yapılması planlanan 3. havalimanının Ak-Tel Mühendislik tarafından hazırlanan ÇED Raporu tamamlandı. Rapora göre proje sahasının büyük bir kısmı orman alanında kalıyor. Yeni havalimanının batı sınırı Terkos Barajı, güney sınırı Alibey Barajı uzun mesafe koruma alanına giriyor. Havalimanı inşaatı ile 70 adet göl ve gölet de kurutulacak. Alanda bulunan toplam 2 milyon 513 bin 341 adet ağaçtan 657 bin 950’sinin kesilmesi, geriye kalan 1 milyon 855 bin 391 ağacın da “taşınması” öngörülüyor.

Rapora göre projenin toplam alanı 7 bin 650 hektar. Sahanın 6 bin 172 hektarını orman, bin 180 hektarını madencilik ve diğer kullanım, 660 hektarını göl alanı, 236 hektarını mera, 60 hektarını kuru tarım alanı, 2 hektarını fundalık alan oluşturuyor. Proje sahası içerisinde maden işletmelerinin oluşturduğu 70 adet göl, gölet ve gölcük bulunuyor. Proje inşaat aşamasında bu yapay göller sulama suyu olarak kullanılacak. Daha sonra hafriyat ve dolgu malzemesi ile doldurulacak. Dolayısıyla sulak alan vasfını yitirecek ve içerisindeki canlı yaşamı yok olacak.

 

Su havzası kirlenecek

İnşaat aşamasında alanda bulunan akarsuların yataklarının tahrip edilmesi sonucu proje alanı sınırının 2.5 km batısındaki Terkos Gölü, 12 km. güney doğusundaki Alibey Barajı ve planlama aşaması devam eden 9 km. güney doğusundaki Pirinççi Barajı’nın su toplama miktarlarında azalma ve yüzeysel akışlarla kirlilik yüklerinde artma bekleniyor. Fiziksel ve biyolojik çevreye etkiler; inşaat çalışmaları esnasında inşaat alanı dış sınırından itibaren toz ve egzoz gazı emisyonlarına göre 2 km. ile ifade edilebilirken, tesisin işletmeye alınmasıyla bu mesafe uçakların gürültüsü nedeniyle 900 metreye kadar düşecek.