Koku para harcatıyor!

Markalar, kendilerini anlatacak özel kokularla müşterilerinin zihninde kalıcı bir yere sahip oluyor. Müşterilerin daha çok vakit geçirdiği mağazalarda satış rakamları da artıyor.

cumhuriyet.com.tr

Bir mağazadan içine girince, içerideki kokunun sizi alışveriş yapmaya teşvik ettiğini biliyor musunuz? Avrupa ve Amerika’da yaygın olarak kullanılan pazarlama yöntemi, Asya kıtasında yeni tercih edilmeye başladı. Özel bir koku yaratılmasının amacı müşterilerin mağazada daha fazla vakit geçirmesini ve markanın akılda kalmasını sağlamak.

Asya genelinde mağazaları bulunan lüks bir saat perakendecisi, şirketin özünü anlatan koku üretmesi için Hong Kong merkezli koku strateji şirketi Skywork Design ile anlaştı. Çinli şirketin kimliğini yansıtması için yeşil çay kokusu yaratıldı.

Skywork Design kurucusu Daniel Fong, koku ile ilgili olarak, “Gördüğümüz saati unutmak kolaydır. Ama birşey kokladığımızda, o kokuyu sonsuza kadar hatırlarız. Koku beynimizin duygusal kısmına doğrudan gider” dedi.

Son 4 aydır 12 mağazasında yeşil çay kokusunu kullanan saat perakendecisinde satış elemanı olarak çalışan Ken To, kokunun müşterileri rahatlattığından emin.

To, CNN'e yaptığı açıklamada, “Müşterilerin mağazamızda daha uzun zaman kalmak istediklerini görüyoruz. Bu nedenle, onlarla daha fazla konuşma imkanımız oluyor ve satış yapmak kolaylaşıyor. Personellerimiz de kokuyu seviyor. Bin dolar ile 1 milyon dolar aralığında saatlerle uğraştığımız için işimiz stresli oluyor. Koku gerginliğin azalmasını sağlıyor” dedi.

Başka örnekler de veren Fong, "Hong Kong’da çocuklar için kıyafet satan bir başka mağaza ise sakız kokusu kullanıyor. Samsung da doğadan ilham alan yeni Android telefonu için doğayı barındıran bir koku istedi" dedi.

Mağazaların yanı sıra oteller de koku pazarlamasını tercih ediyor. (Ntvmsnbc)