Karla mücadeleye özelleştirme darbesi
Karayolları'nın sadece adı kalırken, 160 şube şefliği devre dışı kaldı.
Mustafa Çakır/ CumhuriyetKar yağışı nedeniyle araçlar yollarda mahsur kalırken, Karayolları’na bir eleştiri de Makina Mühendisleri Odası’ndan geldi. MMO Başkanı Ali Ekber Çakar, Karayolları’nın 160 şube şefliğinin sadece adının kaldığını, atıl halde beklediklerini söyledi. Karayollarında kar temizleme işini alan taşeron firmaların makine parklarının da, personelinin de yetersiz olduğuna işaret eden Çakar, “Ulaşım hizmeti kamusal bir hizmettir. Özelleştirelemez” dedi.
Türkiye genelinde yoğun kar yağışı devam ederken kendisi de Karayolları’ndan emekli olan MMO Başkanı Ali Ekber Çakar’dan uyarı geldi. Ulaşımın kamusal bir hizmet olduğuna işaret eden Çakar, devletin yurttaşların ulaşım hakkını sağlamak zorunda olduğuna dikkat çekti. Karayolları’na bağlı 155-160 şube şefliği olduğunu, eskiden aktif olan bu şube şefliklerinin belli aralıklarla karayolları üzerine yerleştirildiklerini belirten Çakar, “Bu şefliklerin makine parkı ile personeli ile yolları
açma gibi temel görevi ardı. Ancak şu anda bu şeflikler atıl kaldı. Açık gibi görünüyorlar. Şube şefi var ama iş olarak, ekipman olarak, personel olarak yeterli düzeyde iş yapılmıyor” dedi.
Çakar, herhangi bir kamyonun karla mücadelede kullanılamayacağını, özel donanımı olması gerektiğini, ayrıca bunu kullanacak olan personelin de tecrübeli, bilgili olmasının ve aracın teknik özelliklerini bilmesinin önemli olduğunu söyledi. Karayolları’nın karla mücadele işlerinin taşeronlaştırıldığını belirten Çakar, “İhaleleri alan firmaların ekipmanları yeterli değil. Ekipmanları olanların da personeli gerekli bilgi ve donanıma sahip değil. Ulaşım kamusal bir hizmettir, özelleştiremezsiniz. Eğer ihale yapılıyorsa da şartnamesinin çok sağlıklı olması lazım. Firmanın yeterli makine parkı ve eğitimli personeli var mı diye araştırılması lazım” dedi.