Kale Seramik hedef büyüttü

Toplam satışlar içinde ihracatı yüzde 33’lük paya sahip Kale Seramik, 2019’da ihracattaki payını yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyor.

Gamze Bal

Kaleseramik Genel Müdürü Okan Gedik, uluslararası seramik pazarında Türkiye’nin küresel markası olarak büyümeyi hedeflediklerini anlattı. Halihazırda ABD, Kanada, İngiltere, Fransa ve BAE gibi pek çok ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Gedik, Çin’i ise hedef ülke olarak seçtiklerini dile getirdi. 2016- 2017’de yaptıkları 150 milyon TL’lik fabrika yatırımıyla bugüne kadar toplam 1.5 milyar doları aşan yatırıma imza attıklarını söyleyen Gedik, 2018’i 60 milyon TL’yi aşan yatırımla tamamlayacaklarını ifade ederek, “Bu yıl ayrıca yaklaşık 3 sene sürecek 15 milyon dolarlık dijital dönüşüm yatırımına başladık” diye konuştu.

Maliyet baskısı arttı

Diğer yandan, sektörün maliyet baskısı altında olduğunu belirten Gedik, yalnızca enerji maliyetlerinin yılbaşından bu yana yüzde 100 arttığını söyledi. Aynı maliyet kaleminin 2018 Eylül’de geçen yılın aynı dönemine göre ise yüzde 120 arttığını kaydeden Gedik, “Bu maliyet baskısı, kâr marjlarının çok da yüksek olmadığı bir alanda hepimizi daha titiz olmaya yönlendiriyor. Rekabetin izin verdiği ölçüde bir miktar fiyatlarımızı dengelemek durumunda kalıyoruz. Ağırlıklı olarak kendi içimizde verimlilik ve tasarruf çalışmalarıyla ve gerekirse kendi marjlarımızla fedakârlık yaparak bu süreci yönetmeye çalışıyoruz” dedi.