İzmir’de turizm için tanıtım seferberliği

Turizmde kötü gidişe dur demek için Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde “İzmir’e Doyamazsın” kampanyası başlatıldı. 8 milyon TL yatırım yapılacak. Hedef 5 milyon ziyaretçi.

Şehriban Kıraç

Turizmin başkentlerinde turist sayısında kan kaybı sürüyor. İzmir’in ilk yarıdaki turist kaybı yüzde 40’ı aştı. İzmir Büyükşehir Belediyesi bu kayba dur demek için kolları sıvadı. İzmir Büyükşehir Belediyesi “İzmir’e Doyamazsın” sloganıyla kampanya başlattı. “İzmir’e Doyamazsın” sloganıyla, hem yurtiçinde hem yurtdışında İzmir’in daha iyi tanınması için tanıtımının daha iyi yapılmasını amaçlıyor.

İlk yıl 8 milyon TL tanıtım bütçesi ayırdı. Ana hedef turizmdeki kayba dur demek. Kente yılda havayoluyla gelen 1 milyon ziyaretçi sayısını 5 milyona çıkarmak da hedefler arasında. Uzun yıllardır İzmir Valiliği’nin yönetiminde olan ve atıl duran İzmir Turizm ve Tanıtma Vakfı’nda da (İZTAV) dümene İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu geçiti. 4 ayda üye sayısı 4’ten 100’e çıkarıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Bu sene tanıtıma yurtiçinde başlattık, seneye yurtdışında da ataklarımız olacak. Kişi başı harcaması yüksek turisti hedefliyoruz. Tek tesise değil, tüm kentin dokusuna dokunan turist istiyoruz. Bu sene İzmir’deki turist düşüşü yüzde 41’lerde. İlk aşamada İZTAV olarak hedef bu kaybı geri almak. Bu proje İzmir’in turizm pastasından daha fazla pay almasını sağlayacak ” dedi.

8 bin 500 yıllık tarihiyle dünyanın en eski liman kentlerinden biri olan İzmir’in kalkınması için bu projeyi başlattıklarını anlatan Kocaoğlu, temelde turizm odaklı olan bu proje için İzmir Turizm ve Tanıtma Vakfı (İZTAV) çatısı altında hareket ettiklerini dile getirdi.

Kocaoğlu, başta turizm olmak üzere farklı sektörlerde kalkınmayı hedeflediklerini kaydederek, Zeytin Yolu, Bağ Yolu, Efes-Milas Yolu. Mavi Rota gibi rotalar belirlediklerini, bu rotalarla turizmin tek tesiste kalarak değil, tüm şehrin dokusunu tanıyarak gelişmesini amaçladıklarını dile getirdi.

Kruvaziyer çöktü

İzmir’in bu yıl kruvaziyer turizminden yüzde 85, diğer kanallarla gelen yabancılarda ise yüzde 28 düşüş yaşadığını belirten Kocaoğlu, toplamda da kaybın yüzde 41 olduğunu ifade etti. “Yurtiçinden gelen turistte kaybımız yok” diye devam eden Kocaoğlu, her şey dahil sisteminin Türkiye’nin yarası olduğunu, her şey dahil sistemini reddettiklerini, “İzmir’e Doyamazsın” projesinin ruhu ile bu yaradan kurtulmayı hedeflediklerini belirtti. Kocaoğlu, “Bu sene turizm her tarafta sıkıntılı bir dönem geçiriyor. Bu nedenle yol haritasını yeniden gözden geçirmeliyiz, alternatif yaratıp turizmi çeşitlendirmeliyiz. Biz turizmimiz sadece deniz, kum, güneş olmasın istiyoruz. Kültürden sanata, fuardan kongreye, termalden bilime kadar turizmi çeşitlendirmek istiyoruz” ifadesini kullandı.

10 proje var

Yarımada Kalkınma Stratejisi ile, İzmir’in tarihi yarımadasının hafta sonu turizmi, gastronomi turizmi, tarih turizmi, bisikletli turizm, kırsal turizm, yerel ekonomik istihdam, tarım makineleri ortak hizmet alanı, ekolojik köy ve yerleşimler, tematik park ve kamp alanları, sanat ve tasarı olmak üzere 10 projenin yürütüldüğünü belirten Aziz Kocaoğlu, bu yarımadada belirlenen rotaların akademisyenler ve yerel halk ile istişare halinde ortaya çıktığını kaydetti.

FUARA 1 MİLYON KİŞİ BEKLENİYOR

Kampanya kapsamında İzmir Enternasyonel Fuarı’nın (İEF) daha etkinleştirilmesinin de dahil olduğunu belirten Aziz Kocaoğlu, bu sene 26 Ağustos-4 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecek fuara 1 milyon ziyaretçinin beklendiğini dile getirdi. Kocaoğlu, 15 Temmuz darbe girişimini takiben yabancı konuklarda gelişlere ilişkin bazı endişelerin doğduğunu anlatırken, Türkiye’nin normalleşme hızının her şeyin belirleyicisi olacağını vurguladı. Fuara yabancıların davet edilmesi kısmıyla Ekonomi Bakanlığı’nın ilgilendiğini anlatan Kocaoğlu, “10 gün önce gelme konusunda sıkıntı vardı. Ama hergeçen gün düzelme var. Darbe girişimi ve terör olaylarının etkisini azaltmak için elimizden geleni yapıyoruz. Biz de elimizden geldiği kadar kendimizi anlatıyoruz, iletişimi artırdıkça yabancıların endişesi azalıyor” diye konuştu.

Sanayi için de tanıtım

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkanı Ender Yorgancılar, kampanyanın sanayicilere İzmir’i tanıtma amacını da taşıdığını söyleyerek, bu kapsamda İzmir ile ilgili road Show ve work shop’lar düzenleneceğini kaydetti. İzmir’in Yaşam Kalitesi Endeksi’nde Türkiye’nin ilk şehri olduğunu ifade eden Yorgancılar, şu bilgileri paylaştı: “İzmir’de 4 bin 500 sanayi kuruluşu var. Türkiye sanayi üretiminin yüzde 13’ünü yapıyoruz. İthalat ve ihracat rakamlarımıza bakınca, Türkiye cari açık vermeyen bir şehir konumunda. Katma değeri yüksek sanayi yatırımlarını çekmek için hem yurtiçinde hem de yurtdışında çalışmalarımız olacak.”