İşte Türkiye'nin internette geçirdiği zaman

İnternet başında en çok süre geçiren 16. ülke olan Türkiye’de online olunan süre bilgisayarda günde ortalama 4.6 saat, mobilde ise 2.9 saat. ‘Digital, Social & Mobile’ raporu 2015’e göre Türkiye sosyal medyada geçirilen sürede 240 ülke arasında 11.

cumhuriyet.com.tr
 
İnternet ve sosyal medya analizleri yapan We Are Social’in yaptığı “Digital, Social & Mobile” raporu 2015 sonuçları Türkiye ile ilgili çarpıcı birgiler ortaya çıkardı. 

240 ülkeyi kapsayan 376 sayfalık rapora göre, Türkiye’de internet penetrasyonu yüzde 49. Bu oranla Türkiye dünyada 21. sırada. Yüzde 53’lük oranla Mısır ve yüzde 58’lik oranla Suudi Arabistan’ın Türkiye’nin üstünde yer alması dikkat çekici. Dünya ortalaması yüzde 42 olan bu alanda yüzde 93 ile Kanada birinci.

İnternet başında en çok süre geçiren 16. ülke olan Türkiye’de online olunan süre bilgisayarda günde ortalama 4.6 saat, mobilde ise 2.9 saat. Günde 6.3 saatle internette (PC) en çok vakit geçiren ülke Filipinler olurken, mobil internet en çok kullanılan ülkeler 4.2 saatle Arjantin ve Suudi Arabistan. İnternet trafiğindeki mobilin payında ise Türkiye, yüzde 28 ile 15. sırada bulunuyor. Türkiye’de mobilin toplam internet trafiğindeki payı son bir yılda yüzde 62 arttı. İnternete mobilden bağlanma alanında birinciliği yüzde 76 ile Nijerya elde ederken, dünya ortalaması ise yüzde 33 seviyesinde. Sosyal medya kullanımında (aktif kullanıcı sayısının ülke nüfusuna oranı kriterine göre) Türkiye, yüzde 52’lik oranla 10. sırada. Dünya ortalaması yüzde 29 olan bu alanda Singapur yüzde 66 ile birinci sırada bulunuyor. Sinapur’u yüzde 64 ile Hong Kong ve yüzde 60 ile Arjantin takip ediyor. Ortalama internet hızında Türkiye, 5.5 Mbps ile 16. sırada. 25.3 Mbps ile Güney Kore’nin lider olduğu bu alanda dünya ortalaması 4.5 Mbps düzeyinde. Güney Kore’yi 16.3 Mbps’lik ortalama internet hızıyla Hong Kong takip ediyor.
 
Cepten sosyalleşiyorlar
 
Türkiye, mobil cihazlardan sosyal medya kullanımında (aktif kullanıcı sayısının ülke nüfusuna oranı kriterine göre) yüzde 42’lik oranla, 11. sırada. Dünya ortalaması yüzde 23 olan bu alanda yüzde 59 ile Singapur ilk sırada.

Türkiye’nin yüzde 33’lük oranla dünyada 19. sırada olduğu e-ticaretin kullanımında (son bir ay içinde online alışveriş yapmış olma kriterine göre), yüzde 64’lük oranla İngiltere lider konumda.

Facebook, Twitter ve WhatsApp başta olmak üzere sosyal medyada geçirilen süreye bakıldığında ise Türkiye günlük ortalama 2.9 saatle, 11. sırada. Dünya ortalamasının 2.4 saat olduğu bu alanda günlük ortalama 4.3 saatle Arjantin ve Filipinler birinciliği paylaşıyor. Japonya’da bu sürenin 0.7 saati geçmemesi dikat çekici.

Mobil penetrasyonda (mobil abone sayısının ülke nüfusuna oranı) Türkiye yüzde 91’lik oranla 26. sırada. Türkiye’de mobilde genişbant bağlantıya sahip olma oranı ise yüzde 66. Dünya ortalamasının yüzde 98 olduğu bu alanda birinci sırada yer alan Hong Kong’da oran yüzde 176’yı buluyor.

Mobil cihazları üzerinden alışveriş yapmada Türkiye yüzde 19’luk oranla 7. sırada. Bu alanın açık ara lideri yüzde 37’lik mobil e-ticaret kullanım oranı ile yine Güney Kore. G. Kore’nin hemen ardından ise yüzde 27’lik oranla Çin geliyor.