İstanbul'un zam şampiyonu kıvırcık
Mart ayında İstanbul'da perakende fiyatı bir önceki aya göre en çok artan ürün yüzde 21.80'le kıvırcık salata olurken, fiyatı en çok düşen ürün ise aylık bazda yüzde 36.84'le maç bilet ücretiydi.
cumhuriyet.com.trİstanbul Ticaret Odası'nın(İTO) İstanbul Ücretliler Geçinme Endeksi Perakende Fiyatlar İndeksine göre Mart ayında geçinme indeksinde yer alan 89 maddenin fiyatında artış görüldü. Gıda Harcamaları grubu yaş kuru sebze ve meyve grubunda olan kıvırcık Salata 2010 Mart ayında yüzde 21.80 oran ile fiyatı en fazla artan madde oldu. Fiyat artışı gösteren diğer maddeler ise yine bu grupta yer almakta olup, bunlar yüzde 14.23 ile patates, yüzde 14.01 ile biber, yüzde 11.42 ile soğandı. Mart ayında arz yetersizliğine bağlı olarak soğan yüzde 122.89 oran ile yıllık bazda fiyatı en fazla artıs gösteren madde oldu. Fiyatları yıllık bazda en fazla artan diğer maddeler ise yüzde 91.54 ile patates, yüzde 71.43 ile kısa filtreli sigara, yüzde 60 ile uzun filtreli sigaraydı.
Mart ayında indekste toplam 18 madde fiyatında azalış görüldü. kültür eğitim ve eğlence harcamaları grubunda yer alan maç giriş bilet ücreti yüzde 36.84 oran ile fiyatı en fazla azalan madde oldu. Aylık bazda fiyatı en fazla azalan diğer maddeler ise yüzde 11.25 ile bakla, yüzde 8.87 ile kabak, yüzde 5.88 ile elektrik süpürgesiydi. Mart ayı itibariyle gıda harcamaları grubunda yer alan bezelye yüzde 19.15 oran ile yıllık bazda fiyatı en fazla azalış gösteren madde oldu. Fiyatında azalış izlenen diğer maddeler ise; yüzde 13.15 ile maç giriş bileti ücreti, yüzde 10.21 ile kadın giyimi grubunda kazak, yüzde 9.36 ile kadın giyim grubunda elbiseydi.