İSPARK'taki vurgun Meclis gündeminde
Cumhuriyet muhabiri Aykut Küçükkaya tarafından ortaya çıkarılan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) en önemli şirketlerinden biri olan İSPARK’ta (İstanbul Otopark İşletmeleri Tic. AŞ) yaşanan vurgun TBMM’ye taşındı.
cumhuriyet.com.trCHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, İSPARK’ta yaşanan büyük yolsuzluğu TBMM’ye taşırken, İBB Başkanı Kadir Topbaş’ı da istifaya çağırdı.
Başbakan Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi veren Yarkadaş, “Yolsuzluğa bulaşanların savcılığa sevk işlemleri neden zamanında yapılmamıştır?” diye sordu.
SON YILLARIN EN BÜYÜK YOLSUZLULARINDAN BİRİ
İSPARK’ta yaşanan büyük yolsuzluğu değerlendiren Yarkadaş, “Bu yolsuzluk bize 2000’li yılların başında patlak veren AKBİL skandalını hatırlattı. Aradan 15 yıl geçti ama yolsuzlukta, yöntemi de değişmedi” dedi.
Yarkadaş sözlerini şöyle sürdürdü:
“Ortaya çıkan bu yolsuzluk, Türkiye'nin nasıl bir anlayışla yönetildiğin de en açık göstergesidir. İstanbul, AKP'nin elinde adeta yağmalanan, hırpalanan bir kent haline dönmüştür. Başta İBB Başkanı Kadir Topbaş olmak üzere olayda ihmali, kusuru olan tüm yöneticilerin istifa etmesi gereklidir. Böyle bir yolsuzluğun üzerinde oturamazlar. Bu yolsuzlukların üstünü örtemezler. Yolsuzluğu sonuna kadar takip edeceğiz."
Başbakan Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi veren CHP’li Yarkadaş, şu soruları yöneltti:
1- Para tahsilatı yapanlara neden Maliye’nin herkesi zorunlu tuttuğu ödeme kaydedici cihazlardan verilmemiştir?
2- Çok sayıda kişinin karıştığı ve son derece organize olduğu görülen bu yolsuzluk çerçevesinde İstanbul halkının geçen yıllar içerisinde kaç milyon lirası yok olmuştur? Bu yolsuzluğa kaç kişi karışmıştır?
3- İSPARK’ın mali yapısının bozulmasında bu yaşanan yolsuzluğun etkisi nedir?
4- El terminallerinde –offline- yani sistem dışı çalışma yetkisi neden vardır?
5- Bugüne kadar bu terminallerin sistem dışı çalışıp çalışmadığı neden kontrol edilmemiştir? Edildiyse silinen fişler nasıl fark edilmemiştir?
6- İSPARK çalışanlara fiş silme yetkisi vermemiştir. Personelin bu fişleri kendi becerileriyle sildiği iddia ediliyorsa el terminallerinin kontrolü neden yapılmamıştır?
7- El terminallerinin bakım, onarım ve denetimiyle ilgili olanlar hakkında bugüne kadar hangi işlemler yapılmıştır? Bu kişiler hakkında soruşturma yapılmış mıdır?
8- Offline çalışan terminallerdeki fişler ‘admin’ yani merkez şifreleri kullanılarak silinebilir mi? Admin şifreleri kullanılarak silinen fişler var mıdır?
9- El terminallerini kontrol eden merkez şifreleri ve kullanıcılarıyla ilgili bağımsız kuruluşlarca herhangi bir denetim yapılmış mıdır?
10- Bugüne kadar bu yolsuzluğu fark edemeyen ve bu kayıt dışı ortamın yaratılmasına sebep olan üst düzey yöneticilerden görevden alınan var mıdır?
11- Bu yolsuzluk meselesinin ortaya çıktığı tarihlerde ve sonrasında yapılan üst düzey yer değiştirmelerin gerekçeleri nelerdir?
12- Yolsuzluğa bulaştığını kabul edenlerin savcılığa sevk işlemleri neden zamanında yani kurum soruşturmasından hemen sonra yapılmamıştır?
13- İSPARK neden son bir yıl öncesine kadar günlük yapılan tahsilatları kurumsal bir firmaya tahsil ettirmemiş de kendi elemanları aracılığıyla bu paraları tahsil etmiştir?