İSPARK yolsuzluğunda görevden alınan yönetici var mı?

CHP'li Tanrıkulu, "Bugüne kadar bu yolsuzluğu fark edemeyen ve bu kayıt dışı ortamın yaratılmasına sebep olan üst düzey yöneticilerden görevden alınan var mıdır?" diye sordu.

cumhuriyet.com.tr

CHP İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu, İSPARK'taki 90 milyon liralık yolsuzluğu Meclis gündemine taşıdı.

Tanrıkulu, çevrimdışı çalışan el terminalleri ile yapılan ve 90 milyon liralık yolsuzluğu Başbakan Binali Yıldırım'a sordu. 

İSPARK skandalında akla ‘zarar’ rakamlar

Sezgin Tanrıkulu'nun soru önergesi şöyle:

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) bağlı İSPARK’ta (İstanbul Otopark İşletmeleri Tic. A.Ş.) “otopark ücreti ödeyen yurttaşlara verilen fişlerin silinmesiyle” 90 milyon TL’ye ulaşan yolsuzluk yapıldığı iddiaları basına yansımıştır.

 Otoparklarda kullanılan 48 ayrı el terminalinde yapıldığı belirlenen yolsuzluk iddiaları akabinde 5-26 Mayıs 2017 tarihleri arasında 27 otopark görevlisinin iş akdinin feshedildiği, Haziran ayında da kurumda bazı üst düzey yöneticilerin görev yerlerinin değiştirildiği de yine basına yansıyan haberler arasındadır.

 Bu bağlamda;

 1.Otopark ücreti tahsilatı yapan görevlilere, Maliye’nin herkesi zorunlu tuttuğu ödeme kaydedici cihazlardan neden verilmemiştir?

 2.İstanbullu vatandaşların yıllar bazında toplam kaç milyon lirası yapılan yolsuzluklar ile kaybolmuştur? Bu yolsuzluğa kaç kişi karışmıştır?

 3.İSPARK’ın mali yapısının bozulmasında bu yaşanan yolsuzluğun etkisi nedir?

 4.El terminallerinde "offline" yani sistem dışı çalışma yetkisi neden vardır?

 5.Bugüne kadar bu terminallerin sistem dışı çalışıp çalışmadığı neden kontrol edilmemiştir? Edildiyse, silinen fişler nasıl fark edilmemiştir?

 6.İSPARK çalışanlara fiş silme yetkisi vermemiştir. Personelin bu fişleri kendi becerileriyle sildiği iddia ediliyorsa, el terminallerinin kontrolü neden yapılmamıştır?

 7.El terminallerinin bakım, onarım ve denetimiyle ilgili olarak bugüne kadar hangi işlemler yapılmıştır? Bu kişiler hakkında soruşturma açılmış mıdır ya da açılacak mıdır? Açılmışsa, güncel akıbeti nedir?

 8."Offline" çalışan terminallerdeki fişler “admin” yani merkez şifreleri kullanılarak silinebilmekte midir? Admin şifreleri kullanılarak silinen fişler var mıdır?

 9.El terminallerini kontrol eden merkez şifreleri ve kullanıcılarıyla ilgili bağımsız kuruluşlarca herhangi bir denetim yapılmış mıdır?

 10.Bugüne kadar bu yolsuzluğu fark edemeyen ve bu kayıt dışı ortamın yaratılmasına sebep olan üst düzey yöneticilerden görevden alınan var mıdır?

 11.Bu yolsuzluğun ortaya çıktığı tarihlerde ve sonrasında yapılan üst düzey yer değiştirmelerin gerekçeleri nelerdir?

 12.Yolsuzluğa karıştığını kabul edenlerin Savcılığa sevk işlemleri neden zamanında, yani, kurum soruşturmasından hemen sonra yapılmamıştır?

 13.İSPARK neden son bir yıl öncesine kadar günlük yapılan tahsilatları kurumsal bir firmaya tahsil ettirmemiş ve kendi personelleri aracılığıyla bu ücretleri tahsil etmiştir?